Rzecznik PAŻP Mateusz Sokołowski podaje, że nowa wieża działa teraz w trybie „shadow mode”, czyli współpracuje z rezerwową obsadą w starej lokalizacji. Wszystkie obowiązki przejmie po kilkudniowym teście.
Nowa wieża kontroli, której budowa trwała prawie 17 miesięcy, poprawi bezpieczeństwo ruchu lotniczego i zapewnieni wyższy poziom obsługi systemów zarządzania ruchem lotniczym. Znajdują się w niej również: sala operacyjna służby kontroli zbliżania (APP), pomieszczenia dla informatorów służby informacji powietrznej FIS oraz zaplecze socjalne i techniczne.
Koszt całej inwestycji to 50 mln złotych. Projekt był realizowany przy wsparciu środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Budowę zrealizowała firma PORR.
„Jak podkreśla prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Janusz Niedziela, w 2017 roku na modernizację i budowę nowoczesnej infrastruktury lotniczej PAŻP wydała blisko 230 mln złotych. To największy w historii PAŻP budżet inwestycyjny zrealizowany w ciągu jednego roku, większy o ponad 60 mln złotych od zrealizowanego w 2016 roku” – czytamy w komunikacie.
PAŻP podaje, że przykładem zeszłorocznych inwestycji jest budowa na lotnisku w Gdańsku instalacji ILS umożliwiającej wykonywanie podejścia do lądowania w widoczności III kategorii, czyli np. podczas mgły.