Polregio w październiku 2017 r. nawiązał współpracę z Kolporterem. Dzięki temu jego bilety można kupić w prawie 800 kioskach. W ubiegłym roku przewoźnik rozpoczął również współpracę z platformą e-podróżnik. Podpisał także umowy o wzajemnym znawaniu biletów z komunikacją miejską w Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Opolu i Rzeszowie, a także z innymi przewoźnikami kolejowymi (na przykład „Pakiet Podróżnika” z PKP Intercity i PKP SKM w Trójmieście, „Razem w Polskę” z PKP Intercity) i PKS-ami.
W 2018 roku do obsługi pociągów Polregio trafi prawie 2 tysiące nowoczesnych terminali mobilnych, które dostarczy konsorcjum TK Telekom i S&T Services. Dzięki temu pasażerowie już wkrótce będą mogli płacić za bilety kartami u konduktorów.
W kwietniu 2018 roku Polregio planuje rozpoczęcie wymiany mundurów konduktorskich.
W 2017 roku Polregio przewiozło o 384 tysięcy pasażerów więcej niż w roku poprzednim. Przewoźnik utrzymał pozycję lidera i ma największy, bo 26,3-procentowy udział w rynku pod względem liczby pasażerów. Dobry wynik to między innymi efekt wymiany taboru, rozwijania kanałów sprzedaży oraz poprawy jakości świadczonych usług – uważa przewoźnik.
Wymiana taboru to obecnie jeden z najważniejszych projektów spółki. W 2017 roku na tory wyjechało 46 nowych i zmodernizowanych pojazdów w barwach Polregio. Przedstawiona w ubiegłym roku pierwsza w historii spółki strategia taborowa zakłada pozyskanie 230 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz co najmniej 30 pojazdów hybrydowych do 2030 roku.