Ryanair: Pilotów nam nie zabraknie

Tani irlandzki przewoźnik ogłosił, że rozwiązał problem braku pilotów. Ciągle jednak jeszcze negocjuje warunki ich zatrudnienia

Publikacja: 20.05.2018 00:56

Ryanair: Pilotów nam nie zabraknie

Foto: 123rf.com

Wraz zawieraniem bezpośrednich umów z nowymi pracownikami i umowami o uznaniu związków zawodowych pilotów w kilku krajach Ryanair obniżył także koszty szkoleń pilotów, zamówił nowe symulatory i ma teraz stu nowych specjalistów od szkoleń.

– Po świętach Bożego Narodzenia będziemy mogli szkolić pilotów dla floty liczącej 550 samolotów. Tymczasem w przyszłym roku będziemy mieć mniej niż 500 maszyn, jesteśmy więc w dobrej sytuacji — stwierdził szef pionu operacyjnego linii lotniczej Peter Bellew na marginesie konferencji CAPA-Centre of Aviation w Dublinie. — Ponieważ sprawy się ustabilizowały, rośnie kolejka chętnych do przyjścia do nas. Jak dodał, liczba pilotów się poprawiła, „chociaż to zawsze będzie wyzwaniem”.

Ryanair ma już umowy o uznaniu związków zawodowych w Wielkiej Brytanii i Włoszech, nadal negocjuje z pracownikami w Hiszpanii i Niemczech. Bellew ma nadzieję, że w Hiszpanii dojdzie do porozumienia w najbliższych dniach, sporną kwestią jest liczba dni wolnych od pracy, Ryanair uważa, że 36 dni, jakich chcą piloci, to za dużo.

Bellew stwierdził, że istnieje możliwość otwarcia baz Ryanair we Francji, gdzie również prowadzi rozmowy z głównym związkiem pilotów, ale linia nie ma dość samolotów, więc nie będzie to możliwe w najbliższych 12-18 miesiącach. — W 2020 roku będziemy mieć więcej samolotów, może więc wtedy, a może wcześniej — dodał.

Zapytany, czy Ryanair byłby zainteresowany Norwegianem, który odrzucił awanse IAG, odpowiedział że jego linia ma i tak pełne ręce roboty. Dodał jednak, że gdyby IAG lub Lufthansa kupiły Norwegiana i musiały odstąpić część slotów, to Ryanair byłby nimi zainteresowany.

Z kolei szef marketingu w Ryanairze Kenny Jacobs stwierdził, że istnieje realne ryzyko uziemienia samolotów w kwietniu 2019 roku, jeśli nie dojdzie do podpisania umowy przejściowej po Brexicie między Wielką Brytanią i Unią Europejską w sprawie otwartego nieba. — Jak ludzie będą latać w kwietniu 2019 roku? Uziemienie jest nadal realne, bo niczego jeszcze nie podpisano — powiedział.

Wraz zawieraniem bezpośrednich umów z nowymi pracownikami i umowami o uznaniu związków zawodowych pilotów w kilku krajach Ryanair obniżył także koszty szkoleń pilotów, zamówił nowe symulatory i ma teraz stu nowych specjalistów od szkoleń.

– Po świętach Bożego Narodzenia będziemy mogli szkolić pilotów dla floty liczącej 550 samolotów. Tymczasem w przyszłym roku będziemy mieć mniej niż 500 maszyn, jesteśmy więc w dobrej sytuacji — stwierdził szef pionu operacyjnego linii lotniczej Peter Bellew na marginesie konferencji CAPA-Centre of Aviation w Dublinie. — Ponieważ sprawy się ustabilizowały, rośnie kolejka chętnych do przyjścia do nas. Jak dodał, liczba pilotów się poprawiła, „chociaż to zawsze będzie wyzwaniem”.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?