LOT powiększa flotę średniego zasięgu o sześć kolejnych samolotów wąskokadłubowych: Boeing 737 MAX. Teraz LOT ma dwie takie maszyny z grudnia 2017 r. Latają z pasażerami m.in. do Londynu, Madrytu i Larnaki. Umowa z leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) zakłada, że trzeci i czwarty przylecą w tym miesiącu. Dostawa kolejnego zaplanowana jest w grudniu, a ostatniego w maju 2019 r. – informuje w komunikacie LOT.
To nie koniec. Podpisana właśnie umowa z Aviation Lease and Finance Company (ALAFCO) zakłada pozyskanie kolejnych sześciu B737 MAX 8 w formule 9-letniego leasingu operacyjnego. Samoloty będą obsługiwały połączenia średniego i krótkiego zasięgu, np. do Londynu, Astany, Wiednia, Amsterdamu, Paryża, Frankfurtu, Brukseli, Duesseldorfu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa. Ich dostawy mają potrwać do końca 2019 r., z czego ostatni wejdzie do eksploatacji na początku 2020 r.
– Jesteśmy jednym z pierwszych w Europie odbiorcą MAX-ów – mówi dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u Adrian Kubicki, cytowany w komunikacie. – Te maszyny dobrze sprawdzają się na naszych najpopularniejszych trasach średniego zasięgu. B737 MAX są nie tylko bardziej wydajne, przez co przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych, ale też bardziej przyjazne środowisku. Silniki nowej generacji w znaczący sposób niwelują hałas, co ma znaczenie dla pasażerów i mieszkańców okolic lotnisk.
Nowy MAX będzie miał na pokładzie 186 lekkich foteli produkowanych w Polsce. Z tyłu foteli znają się gniazdka elektryczne i wejścia USB. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior opartej o rozwiązania zastosowane w Dreamlinerach. W kabinie znajdą się m.in. nowe ergonomiczne schowki oraz lampy LED umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła.
B737 MAX 8 jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu zasięg 5750 km (o 2250 km więcej od używanych także przez LOT B737-400). Średnie zużycie paliwa jest mniejsze o ponad 20 procent niż w737-400 i 15 procent mniejsze niż w B737-800 NG. Silniki umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 pprocent i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu z innymi maszynami tej klasy.