Flixbus przewiózł prawie 2 miliony pasażerów. W tym samym czasie pozyskał jako partnerów 11 lokalnych firm autobusowych. Jego siatka obejmie teraz 130 kierunków, w tym około 70 nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą.
– W nowej siatce połączeń znajdą się nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, ale też małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój – wymienia dyrektor zarządzający FlixBus Polska Michał Leman. – W tym roku autokary FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów. Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogli przesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy.
Idea ta uwzględnia też włączanie do rozkładu jazdy przystanków na lotniskach. Znajdą się one więc w Modlinie, Balicach (k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu.
FlixBus uruchamia sukcesywnie nowe trasy. 28 czerwca ruszą autobusy na trasach (nowe pozwolenia): Warszawa – Krynica Morska, Warszawa – Bydgoszcz, Kraków – Częstochowa i Kraków – Cieszyn. Do połowy lipca przewoźnik uruchomi jeszcze dwie kolejne linie: Szczecin – Warszawa i Szczecin – Kraków.
Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych, łącznie dysponujących prawie 150 autobusami i zatrudniających 600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniej tradycji, rodzinne firmy, jak i spółki komunalne. Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.