W pierwszym roku FlixBusa na polskim rynku przewoźnik przewiózł wraz z liniami partnerskimi 4 miliony pasażerów. Siatkę połączeń rozszerzył o 80 miast. Oferta operatora liczy obecnie prawie 60 linii i 120 destynacji – podaje firma z okazji pierwszej rocznicy swojej działalności na polskim rynku.

– Udało nam się zrealizować większość planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitne – wyjaśnia dyrektor FlixBusa Polska Michał Leman, cytowany w komunikacie. – Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Liczy teraz około 40 miast w Polsce z liczą mieszkańców mniejszą niż poniżej 80 tysięcy.

Od grudnia 2017 roku FlixBus przewiózł 4 miliony pasażerów, z czego 56 procent stanowiły kobiety, a 44 procent mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31 procent). Trzy czwarte pasażerów oceniło podróż pozytywnie, a co piąty podróżujący skorzystał również z połączeń przesiadkowych.

Najczęściej pasażerowie wybierali w Polsce kursy do Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Rzeszowa, Katowic i Łodzi. A z zagranicznych najchętniej jechali do Berlina, Pragi i Budapesztu.

„Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, hitami okazały się kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam” – podaje przewoźnik.

W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwowania miejsc. Obecnie system obejmujący wybrane miejsca jest dostępny we wszystkich autobusach. Za kilka miesięcy rezerwacja miejsc ma być możliwa także przez aplikację.

Połączenia FlixBusa w 2018 roku realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów w zielonych barwach i zatrudniających ponad 670 kierowców.

Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to 2014. W tym roku jego autokary pokonają ponad 33 miliony kilometrów, zużywając około 8 milionów litrów paliwa.

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50 procent, uwzględniając kolejne miasta i regiony w Polsce. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.

Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są również prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.