Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

Grupa Lufthansa zastanawia się, jak wypłacać agentom prowizję za sprzedaż usług dodatkowych. Co prawda istnieją już modele biznesowe, które to umożliwiają, ale w sieci agencyjnej są rzadko stosowane

Publikacja: 26.06.2019 06:40

Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

Foto: AFP

Szef sprzedaży w Grupie Lufthansa Alexander Karst powiedział na kongresie zorganizowanym przez DRV (Deutscher ReiseVerband – odpowiednik naszej PIT), że firma analizuje, w jaki sposób mogłaby wynagradzać agentów za oferowanie pasażerom produktów pozalotniczych.

– Dyskutujemy o stworzeniu modeli współpracy, dzięki którym moglibyśmy wesprzeć sprzedaż usług dodatkowych – informuje Karst, cytowany przez portal branżowy Touristik Aktuell. Co prawda istnieje wiele rozwiązań umożliwiających taką gratyfikację, ale są one rzadko stosowane w sieci agencyjnej.

Czytaj też: „Lufthansa wie, jak zminimalizować opóźnienia”.

Dyrektor mówił o tym w kontekście wdrażania nowego systemu sprzedaży ofert stworzonego przez IATA – chodzi o NDC (new distribution capability), który powstał w odpowiedzi na problemy z przedstawianiem pełnego zakresu oferty przez globalne systemy dystrybucji (GDS). Dzięki niemu linie lotnicze mogą sprzedawać nie tylko bilety, ale też takie usługi, jak pierwszeństwo wejścia na pokład, przewóz dodatkowego bagażu, specjalne menu na pokładzie i wiele innych. Obecnie robią to przede wszystkim za pośrednictwem swoich stron internetowych i własnych systemów rezerwacyjnych.

W czasie wspomnianego kongresu agenci doszli do wniosku, że korzystanie z NDC może być dla nich intratne. Dotąd nie było wiadomo, jak mogliby na tym zarabiać. Wydawało się, że jedynym sposobem jest wprowadzenie opłaty transakcyjnej. Jürgen Siebenrock z Lufthansy dodał, że firma rozmawia na ten temat z DRV i podkreślił znaczenie zewnętrznej sieci sprzedaży dla przewoźnika.

Szef sprzedaży w Grupie Lufthansa Alexander Karst powiedział na kongresie zorganizowanym przez DRV (Deutscher ReiseVerband – odpowiednik naszej PIT), że firma analizuje, w jaki sposób mogłaby wynagradzać agentów za oferowanie pasażerom produktów pozalotniczych.

– Dyskutujemy o stworzeniu modeli współpracy, dzięki którym moglibyśmy wesprzeć sprzedaż usług dodatkowych – informuje Karst, cytowany przez portal branżowy Touristik Aktuell. Co prawda istnieje wiele rozwiązań umożliwiających taką gratyfikację, ale są one rzadko stosowane w sieci agencyjnej.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku