Studenci Erasmusa nagrodzeni za promowanie Polski

Konkurs Erasmus Poland Travel zorganizowała na Instagramie Polska Organizacja Turystyczna w ramach projektu „Discover Poland with your mates – Erasmus” (odkrywaj Polskę ze swoimi kolegami). Spośród ponad tysiąca zgłoszeń kapituła wyłoniła 13 zwycięzców

Publikacja: 31.05.2019 14:52

Celem konkursu jest promowanie przyjazdów do Polski przez zagranicznych studentów studiujących w naszym kraju w ramach programu Erasmus+ – pisze Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Zadaniem konkursowiczów było odkrywanie piękna Polski i relacjonowanie podróży po Polsce na Instagramie. Studenci mogli zdobyć nagrody w pięciu kategoriach: cities of Poland (miasta Polski), nature of Poland (przyroda), food of Poland (jedzenie), activities in Poland (aktywności) i wideo.

– W dzisiejszych czasach siła przekazu płynącego z mediów społecznościowych staje się coraz bardziej znacząca, dlatego oczywistym działaniem jest zaangażowanie do promocji Polski zagranicznych studentów, którzy w naszym kraju nie tylko uczą się, ale także odpoczywają, bawią się i podróżują – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Zdjęcia i filmy zamieszczane przez nich w internecie bez wątpienia wpływają na oceny i decyzje podróżnicze ich rodzin i przyjaciół. Dlatego stają się oni skutecznymi ambasadorami Polski w swoich krajach – argumentuje prezes.

Kapituła nie miała łatwego zadania – musiała ocenić 1195 prac zgłoszonych przez studentów reprezentujących 40 krajów, czyli prawie dwa razy więcej niż w pierwszej odsłonie konkursu. Najwięcej prac zgłosili studenci z Rosji, Turcji i Hiszpanii, którzy najczęściej odwiedzali Wrocław, Kraków, Gdańsk i Warszawę.

Zobacz też: „POT: Zagraniczni studenci fotografują Polskę i wygrywają nagrody”.

Zwycięzcy dostaną jednodniowe vouchery turystyczne do wykorzystania w jednym z czterech urokliwych miejsc w Polsce: w Villi Greta oraz w gospodarstwach agroturystycznych Lawendowa Osada, Ziołowy Dzbanek i Malowane Wierchy, a także zestawy gadżetów turystycznych. Organizatorzy konkursu postanowili ufundować również nagrodę Grand Prix w postaci między innymi czterodniowego pobytu w hotelu i tabletu.

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach i nagrodzone zdjęcia:

Grand Prix: @lenkaautostopowiczka (Rosja)

Cities of Poland:

1. @st_komarnytsky (Ukraina)

2. @crazygame96 (Hiszpania)

3. @popolskuspots (Hiszpania)

Nature of Poland:

1. @nika.khabelashvili (Gruzja)

2. @lenkaautostopowiczka (Rosja)

3. @djampaolo (Włochy)

Food of Poland:

1. @thanhbachpham (Wietnam)

2. @nesrinascii (Turcja) – czwarte zdjęcie z rolki

3. @creativelandia96 (Włochy)

Activities in Poland:

1. @majolinaaa (Bośnia i Hercegowina) – drugie zdjęcie z rolki

2. @walter.catta (Włochy)

Celem konkursu jest promowanie przyjazdów do Polski przez zagranicznych studentów studiujących w naszym kraju w ramach programu Erasmus+ – pisze Polska Organizacja Turystyczna w komunikacie. Zadaniem konkursowiczów było odkrywanie piękna Polski i relacjonowanie podróży po Polsce na Instagramie. Studenci mogli zdobyć nagrody w pięciu kategoriach: cities of Poland (miasta Polski), nature of Poland (przyroda), food of Poland (jedzenie), activities in Poland (aktywności) i wideo.

– W dzisiejszych czasach siła przekazu płynącego z mediów społecznościowych staje się coraz bardziej znacząca, dlatego oczywistym działaniem jest zaangażowanie do promocji Polski zagranicznych studentów, którzy w naszym kraju nie tylko uczą się, ale także odpoczywają, bawią się i podróżują – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Zdjęcia i filmy zamieszczane przez nich w internecie bez wątpienia wpływają na oceny i decyzje podróżnicze ich rodzin i przyjaciół. Dlatego stają się oni skutecznymi ambasadorami Polski w swoich krajach – argumentuje prezes.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
Sieci, czyli wąskie gardło transformacji energetycznej
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty