Sloty to najcenniejsze aktywa przewoźnika. Chociaż utrzymywał on koszty w ryzach, wożąc jako tania linia lotnicza austriackich i niemieckich turystów na wakacje, głównie na Wyspy Kanaryjskie i Majorkę, nie ma własnych samolotów, wszystkie bowiem wynajmował przez firmy leasingowe.

Do Nikiego należy około 1800 slotów, 1,6 procent wszystkich działek czasowych w Austrii w sezonie zimowym, kończącym się 23 marca. W sezonie letnim do października jest to 1700 slotów — podała Slots Austria.

Jest mało czasu, by znaleźć kupca na Nikiego. Gdy europejska linia lotnicza ogłasza bankructwo, jej działki czasowe są zwykle rozdzielanie na pozostałych przewoźników, chyba że znajdzie się nabywca bankruta. Niki ogłosiła upadłość 13 grudnia, kiedy ze starania się o nią zrezygnowała Lufthansa. Dotychczas zainteresowanymi przejęciem linii lotniczej byli jej założyciel, słynny dawniej dawniej kierowca wyścigów Formuły 1 i pilot Niki Lauda, i brytyjskie biuro podróży Thomas Cook. Do tej dwójki dołączył teraz Ryanair, który potwierdził, że skontaktował się z zarządcami Nikiego w związku z procedurą upadłości i możliwym kupnem pozostałych aktywów.