W zeszłym miesiącu odnotowano 3547 operacji lotniczych (startów i lądowań), czyli o 11 procent więcej niż w marcu 2016 roku.

W ostatnią sobotę marca zakończył się sezon zimowy 2016/2017, który trwał od ostatniego weekendu października 2016 roku. W tym czasie z krakowskiego lotniska skorzystało 1,93 mln pasażerów, czyli o 22 procent więcej niż w poprzednim sezonie zimowym.

W pierwszym kwartale 2017 roku obsłużono zaś łącznie ponad 1,16 mln pasażerów, co przedkłada się na 19-procentowy wzrost w stosunku do roku 2016.

– Za nami sezon zimowy, w którym tylko z sześciu nowych połączeń skorzystało 95 tysięcy pasażerów. W ostatnią niedzielę marca rozpoczął się sezon letni z 11 nowymi kierunkami. W ubiegłym miesiącu ogłoszono dwie nowe trasy w kolejnym sezonie zimowym. Już teraz w ciągu roku lotnisko oferuje ponad 100 połączeń. Także w marcu przedstawiciele Kraków Airport spotkali się z mieszkańcami aż 8 najbliższych lotnisku sołectw. Tematem rozmów była m.in. planowana inwestycja budowy nowej drogi startowej – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.

– W ubiegłym miesiącu doceniono jakość obsługi klienta i inicjatywy lotniska podejmowane na rzecz pracowników, lokalnej społeczności i pasażerów. Kraków Airport otrzymał międzynarodową nagrodę Airport Service Quality Awards 2016. Odnotowano też działania lotniska w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – dodaje Włoszek.