Tymi liniami lepiej nie latać

Pixabay

Wszyscy, którzy chcą latać rosyjskimi liniami, powinni najpierw poznać ranking najbardziej spóźnialskich przewoźników

Zdaniem agencji RIA Rating spośród 28 rosyjskich linii lotniczych najczęściej spóźnia się Azur Air z Krasnojarska (należące do tureckiego Anex Tourist Group). Linie (wówczas pod nazwą Katekavia) trafiły na pierwsze strony mediów w 2014 roku. Wtedy w sieci pojawił się film, na którym pasażerowie lotu z Igarki do Krasnojarska pchają samolot, którego podwozie przymarzło do pasa startowego. Temperatura na zewnątrz wynosiła -52 stopnie Celsjusza. W minionym roku przewoźnik ten (lata nie tylko do miast Syberii, lecz także do Turcji, Egiptu, Hiszpanii, Maroka, a nawet na Kubę), miał 15 procent rejsów opóźnionych o ponad 2 godziny, a 7 procent o 6 godzin lub więcej. W 2016 roku linie przewiozły 2,34 miliona pasażerów.

Na podium spóźnialskich jest jeszcze VIM-Avia z Dalekiego Wschodu (2,08 miliona pasażerów rocznie). Linie należą do rodziny Mursiekajewów. Przewoźnik opóźnia o ponad 2 godziny 11,5 procent rejsów, a o ponad 6 godzin – 2,5 procent z nich.

Na trzeciej pozycji zestawienia są linia Jakucja, operujące w najtrudniejszym klimatycznie terenie Rosji, Republice Sacha. Linie należą do władz republiki i poza rosyjskimi miastami latają też do Chin, Japonii i Korei Południowej. Usprawiedliwieniem opóźnień może tu być wyjątkowo wymagająca pogoda (mróz sięgający 60 stopni Celsjusza, burze śnieżne, itp). Linia spóźnia o 2 godziny 9,4 procent rejsów, a o ponad 6 godzin prawie 3 procent z nich. Rocznie przewozi 690 tysięcy pasażerów.

Jeżeli więc latać rosyjskimi liniami, to najlepiej tymi z czołówki najbardziej punktualnych. Tutaj stawce przewodzą linie Sibir (S7 Airlines), które w minionym roku przewiozły 9,51 miliona ludzi, mając 0,95 procent opóźnionych rejsów o ponad 2 godziny i 0,2 procent rejsów opóźnionych o ponad 6 godzin. W czołówce punktualnych także UTair z Chanty-Mansyjska oraz Pabieda – tania linia krajowa należąca do Aerofłotu. Sam narodowy przewoźnik pod względem punktualności znalazł się na czwartym miejscu. Przy prawie 30 mln pasażerów i 219 tysiącach rejsów miał 1,35 procent lotów opóźnionych o 2 godziny i 0,18 procent o ponad 6 godzin.

W 2016 roku rosyjscy przewoźnicy przewieźli w sumie 88,6 miliona ludzi, o 4 procent mniej niż rok wcześniej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Władze Alitalii: Grozi nam bankructwo

Z powodu strajku linie lotnicze Alitalia odwołały wczoraj 230 lotów. Dla przewoźnika oznacza to ...

Lotnisko Chopina: W czerwcu więcej pasażerów i nowe połączenia

W czerwcu warszawskie lotnisko obsłużyło 1,78 miliona pasażerów – o 2,4 procent więcej niż ...

Egipt oczami blogerów i mieszkańców

Egipskie Ministerstwo Turystyki uruchomiło oficjalny profil kraju na Instagramie. Prezentuje tam filmy i zdjęcia, ...

Z Olsztyna do Bremy z Wizz Airem

Wizz Air ogłosił dzisiaj otwarcie nowej trasy z lotniska Olsztyn Mazury do Bremy w ...

UOKiK: Zmiany godzin wylotu na wakacje to zmora turystów

Biura podróży zaproponują rozwiązanie problemu informowania klientów o zmianach godzin wylotów – ustalili uczestnicy ...

Platforma Obywatelska: Turystyczne 500+ jako wyraz solidarności

– Składamy projekt wpisujący się w program nowej solidarności, wielki program wspierania polskiej gospodarki ...