Białostocki bot pomoże w odprawie przez Skype’a

materiały prasowe

Wirtualny asystent AutomatedCheckin dopyta podróżnych o ich preferencje związane z lotem i dokona za nich wirtualnej odprawy. Wszystko przy pomocy popularnego komunikatora

Grupa TenderHut, powołując się na dane Ministerstwa Sportu i Turystyki, podaje, że 9 procent  firm w Polsce wydaje na podróże służbowe ponad mln złotych rocznie. Z myślą o nich i indywidualnych podróżnych firma opracowała nowe narzędzie asystenta-bota, który pomoże odprawić się u różnych przewoźników, prowadząc rozmowę na Skypie.

– Jako szef firmy dostarczającej oprogramowanie dla klientów praktycznie na wszystkich kontynentach bardzo dużo podróżuję. Staram się maksymalnie dokładnie planować podróż i bardzo irytowała mnie sytuacja, w której musiałem korzystać z różnych aplikacji czy stron www żeby zmienić przewoźnika w wieloetapowej podróży – opisuje, cytowany w komunikacie prasowym, Robert Strzelecki, wiceprezes TenderHut. – Z uwagi na dynamikę moich wyjazdów firmy specjalizujące się w aranżowaniu tego typu podróży także nie były dla mnie dobrym rozwiązaniem, bo okazały się za mało elastyczne, a odprawić i tak musiałem się sam w każdej linii, którą leciałem. Po kilku takich podróżach stwierdziłem, że musi być jakieś prostsze rozwiązanie. Tak narodził się pomysł bota, który rozwiązuje problem odpraw lotniczych, optymalizując czas poświęcany na te czynności – dodaje.

– Rozmowa z botem przypomina rozmowę z osobistym asystentem, któremu po prostu przekazuje się potrzebne dane, aby wykonał za nas jakiś obowiązek – w tym wypadku odprawę lotniczą, którą bot załatwia automatycznie zaraz po podaniu najważniejszych danych – tłumaczy Strzelecki. Wirtualny asystent zapyta także o indywidualne preferencje podróżnicze. – Chodzi przede wszystkim o wybór miejsca w samolocie. To ważne, zwłaszcza podczas długiej podróży, żeby zadbać o swój komfort. Bot jest po prostu szybszy od człowieka i dlatego ma znacznie większe szanse na zarezerwowanie nam dobrego miejsca, gdy ich dostępność będzie jeszcze duża. Oczywiście możemy zmienić zdanie w trakcie odprawy. Bot także weźmie to pod uwagę i w miarę możliwości zaproponuje nam inne miejsce – dodaje.

Rozwiązanie jest udostępnione jako otwarte programowanie. Twórcy podają, że zależy im, by z programu mogły korzystać zarówno wszystkie agencje podróży, jak i sami podróżujący. Można go pobrać na stronie producenta.

Rozwiązanie opracowali inżynierzy SoftwerHut. Programiści musieli nauczyć maszynę swobodnej komunikacji z człowiekiem. By bot sprawnie wykonywał swoje zadania, należało nauczyć go także rozumienia systemów odpraw dostępnych na stronach przewoźników. – To unikatowe rozwiązanie, ponieważ nasz bot musi wchodzić w interakcję nie tylko z człowiekiem, ale także z innymi systemami komputerowymi. Wbrew pozorom to drugie zadanie było trudniejsze, ponieważ systemy odpraw linii lotniczych nie posiadają tzw. otwartego API i nasz bot musiał „sam nauczyć się” poruszać po stronach przewoźników i rozpoznawać poszczególne opcje. Nasi programiści świetnie się spisali i dziś poprzez popularny komunikator – Skype możemy swobodnie korzystać z rozwiązania, które jest elastyczne i pozwala reagować na potrzeby użytkownika natychmiastowo – wyjaśnia Marcin Skoczylas, menedżer odpowiadający za rozwój bota.

– Tworząc bota AutomatedCheckin, kierowaliśmy się potrzebą elastyczności, której wymaga użytkownik i dostosowaniem do jego wymagań. Nasz asystent podróży sprawdzi preferencje użytkownika. W dodatku zrobi to w naturalny dla wszytkach ludzi sposób – czyli podczas rozmowy. Zadając proste, ale konieczne pytania, odprawi użytkownika bez względu na to, z jakiej linii lotniczej korzysta. I to wszystko przy pomocy popularnego komunikatora, Skype’a. Ponadto nasz bot-asystent uczy się naszych preferencji, dzięki czemu przy kolejnych odprawach pamięta, jakich wyborów dokonywaliśmy, i sam sugeruje podobne rozwiązania. Wszystko to za sprawą technologii machine learning, czyli sztucznej inteligencji – tłumaczy Strzelecki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

SAS otwiera dwa nowe połączenia z Polską

Wraz z wprowadzeniem nowego letniego rozkładu oferta SAS rozszerza się o dwie nowe, całoroczne ...

Grecja – możliwe lokalne przywracanie obostrzeń

Po tym, jak w pierwszy weekend czerwca wzrosła liczba zakażeń koronawirusem, a część przedsiębiorców ...

Greckie śniadanie dla ambasadorów

Współpraca w turystyce była tematem greckiego śniadania, zorganizowanego przez Grecką Izbę Hotelarską dla ambasadorów ...

Agenci najwięcej wydają na pensje

Największą część wydatków niemieckich agentów turystycznych nadal stanowią pensje. W minionym roku w większych ...

Wakacje z dziennika

Niemiecki dziennik „Das Bild” rusza ze sprzedażą wycieczek. Na sygnowanym przez siebie portalu będzie ...

Część turystów z Teneryfy może wracać do domu

Ograniczona opieka medyczna i „wyraźne przeciążenie” władz Wysp Kanaryjskich, to powód, dla którego niemieccy ...