Startują nowe linie czarterowe – Ryanair Sun

Filip Frydrykiewicz

Nowy przewoźnik na polskim niebie należy do największej linii lotniczej Europy – Ryanaira. W tym roku będzie obsługiwał klientów dwóch touroperatorów, TUI i Grecosa Holiday, ale apetyt ma na więcej

Ryanair Sun uzyskał polski certyfikat przewoźnika lotniczego, AOC, na początku kwietnia. W najbliższym sezonie letnim będzie latać dla TUI Poland i Grecosa Holiday. – Sprzedaliśmy całą naszą pojemność na ten rok, powoli zaczynamy prowadzić rozmowy z organizatorami o sezonach 2019 i 2020 – mówi prezes Ryanair Sun Michał Kaczmarzyk, wcześniej prezes PPL Porty Lotnicze. Prezes nie zdradza, z kim konkretnie chce negocjować, ale wiadomo, że chodzi mu o największych polskich touroperatorów.

Flota Ryanaira Sun składać się będzie z pięciu boeingów 737-800, które zabierają po 189 pasażerów na pokład. – To standardowa konfiguracja, taka sama jak u innych przewoźników czarterowych latających z Polski – mówi Kaczmarzyk. Zapewnia, że samoloty są praktycznie nowe, biorąc pod uwagę standardy w lotnictwie – pierwszy z nich, który już został zarejestrowany w Polsce, jest wyprodukowany w 2014 roku. Kolejne mają być podobne. Maszyny będą latać w typowych barwach Ryanaira.

W tym sezonie przewoźnik będzie kursował na trasach z Warszawy, Katowic, Wrocławia i Poznania do Grecji, Hiszpanii, Bułgarii i Włoch. Pierwszy lot wykona 26 kwietnia z Poznania na Zakintos. Linia nie oferowała krajów afrykańskich, ponieważ chce być jak najbliżej strategii Ryanaira, który sam na ten kontynent nie lata. Kaczmarzyk dodaje jednak: – Będziemy dopasowywać naszą ofertę do potrzeb rynku.

– Pojawienie się kolejnego przewoźnika czarterowego jest dobre dla rynku, skorzystają na tym zarówno touroperatorzy jak i klienci – mówi Efe Türkel, wiceprezes biura podróży Neckermann Podróże. – Z takiej oferty korzystają przede wszystkim najwięksi organizatorzy, którzy mają bardzo dużo klientów. Mniejsi koncentrują się na swoich dotychczasowych partnerach – dodaje. Jego zdaniem w Polsce jest jeszcze miejsce dla nowej linii lotniczej, ponieważ rynek czarterowy rośnie rocznie o około 12 procent.

Jak zapowiada Kaczmarzyk, ma zadanie pobić konkurencję i stać się największym czarterowym operatorem w Polsce. Polski rynek na razie jest zdominowany przez trzy firmy. Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2017 roku w ruchu czarterowym obsłużonych zostało 4,079 miliona pasażerów (statystyki ULC dotyczą osób przylatujących i wylatujących z Polskich lotnisk, w przybliżeniu będzie to więc 2 miliony klientów). W zeszłym roku największy udział w rynku miał Small Planet Airlines (29,97 procent, 1,22 miliona pasażerów), na drugim miejscu znalazł się Enter Air (27,5 procent, 1,12 miliona pasażerów), na trzecim Travel Service (26,15 procent, 1,067 miliona pasażerów). Łącznie polscy przewoźnicy – Enter Air, Small Planet Airlines Polska, LOT Polish Airlines, Travel Service Polska, SprintAir i SkyTax – przewieźli 3,105 miliona pasażerów, czyli 76,1 procent wszystkich którzy skorzystali z tego transportu. Pozostałe 23,8 procent należało do 20 zagranicznych linii, wśród których znalazły się Wizz Air i Ryanair. W wypadku przewozów realizowanych przez tych ostatnich, mowa o połączeniach przekierowanych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: Upadek Millennium Travel? Ryzyko było widoczne

Biuro podróży, które zbankrutowało w zeszłym tygodniu, Millennium Travel z Legnicy, nie złożyło sprawozdania ...

Samoloty Emirates w okolicznościowych barwach

Linie lotnicze Emirates naniosły na 40 samolotów wzory zaczerpnięte z logo światowej wystawy Expo ...

LOT w marcu wraca na trasę do Sri Lanki

LOT ogłosił, że „dostosowuje siatkę połączeń do popytu i sytuacji epidemicznej”. To oznacza na ...

Polregio z nowym systemem sprzedaży biletów

Przewoźnik kolejowy Polregio uruchomił nową platformę sprzedaży biletów online i zintegrowaną z nim aplikację ...

Właściciel British Airways z nową linią

Bezpośrednie i tanie połączenia między kontynentami ma zapewnić nowa linia lotnicza Level, tworzona przez ...

Młodzi turyści amerykańscy chętnie idą do agenta turystycznego

Z usług agentów turystycznych najchętniej korzystają przedstawiciele pokolenia Millenium. Dostrzegają, że dzięki doradcom mogą ...