Flixbus: 4 miliony pasażerów i 80 nowych miast

materiały prasowe

Dwa razy więcej przewoźników partnerskich, o 50 procent większa siatka połączeń – to plany Flixbusa na przyszły rok

W pierwszym roku FlixBusa na polskim rynku przewoźnik przewiózł wraz z liniami partnerskimi 4 miliony pasażerów. Siatkę połączeń rozszerzył o 80 miast. Oferta operatora liczy obecnie prawie 60 linii i 120 destynacji – podaje firma z okazji pierwszej rocznicy swojej działalności na polskim rynku.

– Udało nam się zrealizować większość planów, a trzeba przyznać, że były one dość ambitne – wyjaśnia dyrektor FlixBusa Polska Michał Leman, cytowany w komunikacie. – Zgodnie z zapowiedziami, siatka FlixBusa objęła zarówno duże miasta, jak i mniejsze, dotychczas słabo skomunikowane. Liczy teraz około 40 miast w Polsce z liczą mieszkańców mniejszą niż poniżej 80 tysięcy.

Od grudnia 2017 roku FlixBus przewiózł 4 miliony pasażerów, z czego 56 procent stanowiły kobiety, a 44 procent mężczyźni. Największą grupę stanowiły osoby w wieku 26-34 lata (31 procent). Trzy czwarte pasażerów oceniło podróż pozytywnie, a co piąty podróżujący skorzystał również z połączeń przesiadkowych.

Najczęściej pasażerowie wybierali w Polsce kursy do Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Rzeszowa, Katowic i Łodzi. A z zagranicznych najchętniej jechali do Berlina, Pragi i Budapesztu.

„Z nowych miast, które zostały włączone do siatki w tym roku, hitami okazały się kierunki uzdrowiskowe, w tym przede wszystkim Ciechocinek, kierunki nadmorskie, takie jak Krynica Morska, a także nowe kierunki zagraniczne, w tym zwłaszcza Amsterdam” – podaje przewoźnik.

W 2018 roku FlixBus pracował również nad wprowadzaniem udogodnień dla pasażerów, w tym przede wszystkim systemu rezerwowania miejsc. Obecnie system obejmujący wybrane miejsca jest dostępny we wszystkich autobusach. Za kilka miesięcy rezerwacja miejsc ma być możliwa także przez aplikację.

Połączenia FlixBusa w 2018 roku realizowało 18 polskich firm autobusowych, dysponujących flotą ponad 160 autobusów w zielonych barwach i zatrudniających ponad 670 kierowców.

Średni rocznik autobusów we flocie FlixBusa to 2014. W tym roku jego autokary pokonają ponad 33 miliony kilometrów, zużywając około 8 milionów litrów paliwa.

Obecnie zespół FlixBusa w Polsce przygotowuje się już do uruchomienia siatki połączeń na rok 2019, którą planuje zwiększyć o ok. 50 procent, uwzględniając kolejne miasta i regiony w Polsce. Trwają już negocjacje z nowymi partnerami, a ich liczba wzrośnie dwukrotnie.

Już niebawem pasażerowie będą mogli także korzystać z systemu rozrywki pokładowej, który jest w fazie instalacji i programowania. Finalizowane są również prace nad wprowadzeniem możliwości zakupu biletów na pokładzie autobusu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Emirates otwiera czwarte połączenie do Sydney

Od 25 marca 2018 roku linie Emirates wprowadzą czwarte codzienne połączenie z Dubaju do ...

Ahmed Yousef poprowadzi promocję Egiptu

Rania el-Maszat, minister Turystyki Egiptu, mianowała Ahmeda Yousefa szefem krajowej organizacji turystycznej Ahmed Yousef ...

Rząd zajmie się danymi pasażerów lotniczych

Służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo będą miały wgląd do danych wszystkich pasażerów korzystających z polskich ...

Rainbow: Mamy więcej hoteli rodzinnych na przyszłe wakacje

Rainbow rozpoczął sprzedaż wyjazdów na sezon letni 2020 roku. Jak zapowiada, przygotował więcej niż ...

Enter Air: Nowa umowa na 27 milionów euro

Enter Air i francuski touroperator Airconsulting zawarli umowę czarterową na sezon lato – zima ...

Francja płonie: 3 tysiące ewakuowanych turystów

Około 10 tysięcy ludzi ewakuowano w nocy z powodu nowych pożarów, które wybuchły około ...