Enter Air: To było dla nas rekordowe lato

Filip Frydrykiewicz

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Enter Air osiągnął 1,06 mld złotych przychodów ze sprzedaży. To o ponad 37 procent więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o 16,7 procent

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. Enter Air osiągnął 1,06 mld złotych przychodów ze sprzedaży. Oznacza to wzrost o ponad 37 procent w stosunku do tego samego okresu sprzed roku. Zysk operacyjny wzrósł o 54,9 procent, do 122,8 mln złotych, a EBITDA Grupy wyniosła 149,8 mln złotych i była wyższa o 51,9 procent licząc rok do roku. Przewoźnik wypracował w trzech kwartałach zysk netto na poziomie 78,6 mln zł, czyli o 16,7% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

– Pierwsze trzy kwartały roku, a szczególnie sezon Lato 2018 były dla nas bardzo udane – mówi członek zarządu Enter Aira Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie firmy. – Sukces był możliwy dzięki optymalnemu przygotowaniu programu handlowo-operacyjnego i sprawnej jego realizacji, dzięki czemu wykonaliśmy więcej lotów niż przed rokiem. Wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zwiększyliśmy zarówno przychody jak i zysk na poziomie operacyjnym i netto, mimo wyższych kosztów paliwa, wyższych kosztów załóg i osłabienia złotego.

Enter Air ma podpisane długoterminowe umowy z największymi biurami podróży w Polsce: TUI Poland, Rainbow i Itaką, a we wrześniu zawar umowę charteru z biurem podróży Coral Travel Poland, której szacunkowa wartość to ponad 100,6 mln złotych.

– Pracujemy już nad kolejnym rokiem. Popyt na nasze usługi zgłaszany przez biura podróży w całej Europie jest bardzo duży. To efekt między innymi wypadnięcia z rynku kilku naszych konkurentów. Ale nie zmieniamy naszego podejścia i kontraktujemy loty tylko z najbardziej stabilnymi partnerami. Warunki rynkowe są dla nas sprzyjające i pozwalają nam na przyśpieszyć tempo wzrostu w przyszłym roku – zapewnia Polaniecki.

Czytaj: „Pożegnalny lot polskiego Small Planet”.

Łączna wartość umów podpisanych przez przewoźnika na rynku polskim i za granicą, ma wartość ponad miliarda złotych. I, jak czytamy w komunikacie firmy, Enter Air w najbliższym czasie podpisze kolejne kontrakty, rozmowy trwają.

Pod koniec listopada flota Enter Aira powiększyła się o boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego. Teraz przewoźnik ma 19 samolotów typu 737-800, a w najbliższych dniach do floty dołączy pierwszy boeing 737 MAX 8, który rozpocznie regularne loty już w grudniu. Montaż drugiego samolotu tego typu jest finalizowany przez Boeinga i ma być on gotowy do odbioru w ciągu kilku tygodni. Razem Enter ma zamówionych sześć 737 MAX 8.

W listopadzie firma podpisała z bankiem DVB umowę finansowania dwóch pierwszych boeingów 737 MAX 8. Przez sześć lat bank zapłaci za ich leasing około 374 mln złotych wraz z odsetkami. W związku z pozyskaniem finansowania nowych samolotów Enter Air złożył do KNF wniosek o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu dotyczącego planowanej emisji akcji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair poleci z Gdańska do Burgas

Ryanair ogłosił dziś otwarcie w przyszłym roku sezonowego połączenia z Gdańska do Burgas w ...

Sun & Fun: Wracamy do gry i to na dobre

Wracamy do gry i to na dobre – zapowiadał podczas spotkania z agentami turystycznymi ...

Sześć nowych tras Wizz Aira z Krakowa

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Krakowie Wizz Air ogłosił uruchomienie sześciu nowych połączeń ze ...

Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

Grupa Lufthansa zastanawia się, jak wypłacać agentom prowizję za sprzedaż usług dodatkowych. Co prawda ...

Turystyka czeka na pracowników sezonowych

Rolnictwo, ogrodnictwo i turystyka czekają na wdrożenie dyrektywy o pracownikach sezonowych. Nowe przepisy mają ...

Będą rosły opóźnienia lotów. Lotniska się zatykają

Rok 2018 przyniesie eksplozję opóźnień samolotów w Europie. Potem będzie coraz gorzej, bo europejskie ...