FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne

Materiały prasowe

Operator połączeń sutobusowych FlixBus planuje wprowadzenie dalekobieżnych autobusów zasilanych ogniwami paliwowymi. Spółka FlixMobility ogłosiła ponadto, że do 2030 roku jej działalność będzie całkowicie neutralna dla środowiska

Ogniwa paliwowe zamieniają energię chemiczną paliw, takich jak wodór, metan, butan czy metanol, na energię elektryczną, nie emitując szkodliwych związków. Jak podaje FlixBus w komunikacie, jego pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi (wodorowymi) będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie ma zajmować najwyżej 20 minut. Ich moc i przyspieszenie mają być takie, jak w zwykłych autobusach dalekobieżnych.

W pierwszej fazie projektu w nową technologię zasilania wyposażona zostanie część floty FlixBusa. Rozmowy z producentami na temat stworzenia pojazdów do tego przedsięwzięcia już się rozpoczęły.

– System hybrydowy, który łączy akumulator elektryczny z ogniwami paliwowymi, sprawdza się zwłaszcza w ciężkich pojazdach, które jeżdżą na długich dystansach. Pojazdy o napędzie wyłącznie elektrycznym wciąż nie mogą pokonywać dużych odległości – wyjaśnia, cytowany w komunikacie, prezes firmy Freudenberg Sealing Technologies, która będzie współpracować z FlixBusem przy tym projekcie, Claus Möhlenkamp.

Czytaj też: „KLM będzie częściej latał na biopaliwie”.

Ponadto FlixMobility, spółka matka FlixBusa i FlixTrain, ogłosiła plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 roku wszystkie podróże jej autobusami, a także procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska.

Zamierza między innymi stworzyć flotę wyposażoną w technologie neutralne dla klimatu, inwestując na przykład w autobusy elektryczne lub zasilane wodorem i biogazem, oraz opracować model kompensacji za pozostałą emisję dwutlenku węgla. Już w zeszłym roku FlixBus przetestował autobusy dalekobieżne w pełni zasilane energią elektryczną, które obecnie kursują we Francji i w Niemczech.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chcesz katalog? Dostaniesz taki, jak lubisz

Katalog, w którym znajdą się tylko wycieczki i kierunki wybrane przez klienta, opatrzony jego ...

Rainbow zmienił Fat Baby na Brasil

Agencja marketingowa Brasil będzie w najbliższym czasie przygotowywać kampanie reklamowe biura podróży Rainbow. Mają ...

Petycja: Rządzie, pomóż finansowo branży turystycznej

Klienci wycofują się z umów i żądają od nas zwrotu pieniędzy. Rząd powinien zrekompensować ...

Rosja karze chciwych hotelarzy

Rosyjskie władze ukarały grzywnami właścicieli hoteli, którzy podwyższyli ceny usług na czas mundialu. Organizacje ...

LOT-em do Sri Lanki

Od jesieni tego roku LOT będzie sezonowo latał z Warszawy do Kolombo. Stolica Sri ...

Tarnogórskie zabytki z listy UNESCO już zwiedza więcej turystów

W zabytkach Tarnowskich Gór, które przed tygodniem zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, ...