Kenny Jacobs zaczął pracę w irlandzkiej linii lotniczej na początku 2014 roku, był inicjatorem programu poprawy obsługi klientów „Always Getting Better” (Być zawsze lepszym), dostał zadanie dostosowania portalu przewoźnika do indywidualnych potrzeb podróżujących. – Spędzę lato z rodziną, a potem podejmę nowe wyzwanie – powiedział agencji Reuters Jacobs.

ZOBACZ TAKŻE: Sąd: Ryanair łamie prawa litewskich konsumentów

Prezes Michael O’Leary oświadczył w komunikacie, że za kadencji Jacobsa doszło do cyfrowego przekształcenia firmy i obsługi klientów. W tym czasie Ryanair zwiększył z 20 do ponad 30 procent przychody z usług dodatkowych, jak rezerwowanie konkretnych miejsc i przewóz dodatkowego bagażu. „Kenny jest twórcą wielu usprawnień w obsłudze klientów, wprowadzonych w ostatnich latach, które były podstawą naszego wzrostu i ewolucji” – stwierdził prezes linii.

Jacobs odchodzi w czasie, gdy przewoźnik zmienia strukturę organizacyjną – powstanie kilka mniejszych filii z prezesami podlegającymi O’Leary’emu. Miesiąc wcześniej odszedł z Ryanaira do easyJeta dyrektor operacyjny Peter Bellew. Na zmianę pozwolił mu werdykt sądu, że w tym wypadku nie ma zastosowania klauzula zabraniająca przechodzić mu przez 12 miesięcy do konkurencji.

CZYTAJ TEŻ: Ryanair zwalnia pilotów, prezes dostaje premię