Kolejny organizator turystyki prosi niemiecki rząd o kredyt

400 milionów euro kredytu ma pomóc armatorowi Aida Cruises przetrwać kryzys wywołany przez koronawirusa. Niewykluczone, że land Meklemburgia-Pomorze Przednie wejdzie w posiadanie części udziałów armatora.

Publikacja: 12.11.2020 08:08

Kolejny organizator turystyki prosi niemiecki rząd o kredyt

Foto: Fot. www.aida.de

Armator Aida Cruises złożył wniosek o kredyt w wysokości 400 milionów euro z niemieckiego Banku Odbudowy – podaje stacja radiowa NDR 1 Radio MV na swojej stronie internetowej. Podobną pomoc otrzymały wcześniej Lufthansa i Grupa TUI.

CZYTAJ WIĘCEJ: Kolejne 1,2 miliarda euro dla TUI

Dokumenty zostały przedłożone już w zeszłym tygodniu, a przygotowało je konsorcjum bankowe, do którego należą między innymi bank inwestycyjny Goldman Sachs i amerykański holding finansowy JP Morgan Chase. Jak mówi informator zaznajomiony ze sprawą, trwają rozmowy o przejęciu części udziałów armatora przez land Meklemburgia-Pomorze Przednie.

Aida Cruises potwierdziła dziennikarzom, że prowadzi rozmowy z rządem, ale z powodu klauzuli poufności nie może podać żadnych dodatkowych informacji. Ministerstwo Gospodarki też nie skomentowało tej sprawy.

ZOBACZ TEŻ: AIDA Cruises w tym roku nie popłynie do USA i Kanady

Aida Cruises jest spółką córką jednego z największych armatorów statków wycieczkowych na świecie Carnival Cruises z siedzibą w Miami. Z jego danych finansowych opublikowanych latem wynika, że straty sięgnęły już 4,4 miliarda dolarów.

Armator Aida Cruises złożył wniosek o kredyt w wysokości 400 milionów euro z niemieckiego Banku Odbudowy – podaje stacja radiowa NDR 1 Radio MV na swojej stronie internetowej. Podobną pomoc otrzymały wcześniej Lufthansa i Grupa TUI.

CZYTAJ WIĘCEJ: Kolejne 1,2 miliarda euro dla TUI

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Promy i Statki
Odwołanie wycieczki to pozbawienie klienta przyjemności. Należy się odszkodowanie
Promy i Statki
Statki TUI omijają Arabię Saudyjską. Z powodu alkoholu
Promy i Statki
Pasażerowie statków wycieczkowych radykalnie odmłodnieli. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Promy i Statki
Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?