Kampania realizowana jest we współpracy z grupą mediową PR Newswire, która jest obecna na rynku chińskim od wielu lat. Przekaz ma dotrzeć do mieszkańców Chin poprzez różnorodne kanały informacyjne. Jak podaje Stołeczne Biuro Turystyki, komunikat prasowy trafił dziś do ok. 4,5 tysiąca chińskich mediów, w tym prasy, radia, telewizji i platform internetowych. Zostanie też wyświetlony w czterech największych chińskich mobilnych aplikacjach informacyjnych. Budżet kampanii to niecałe 9 tysięcy złotych.
- To jednorazowy komunikat, który ukazał się dzisiaj rano w chińskich mediach i będzie w nich krążył przez kilka następnych dni - podaje Dorota Huk-Królikowska, specjalistka z działu promocji i turystyki w Stołecznym Biurze Turystyki. - Koszt przygotowania komunikatu to efekt naszych kilkumiesięcznych negocjacji z PR Newswire Europe Ltd., natomiast produkcję spotu w dużej mierze przygotowaliśmy sami (realizacja zdjęć, pozyskanie bohaterów do współpracy). Zapłaciliśmy za za to za montaż - dodaje.
Na potrzeby kampanii Stołeczne Biuro Turystyki przygotowało też film promocyjny, w którym znana restauratorka i ambasadorka kultury Chin w Polsce - Yajia Lin - zachęca do przyjazdu do Warszawy. Spot trafi do użytkowników smartfonów i innych mobilnych urządzeń za pośrednictwem dostępnych w Chinach serwisów społecznościowych, m.in. CCTV online video, SINA, SOHU i Youku.
To nie jedyna kampania Warszawy w Chinach. Polska stolica będzie też promowana na rozpoczynających się za kilka dni targach turystycznych Sichuan International Travel Expo. Od przyszłego roku będzie miała też oficjalny profil w komunikatorze WeChat.
Podobna kampania rozpoczęła się przed tygodniem w Japonii. Stołeczne Biuro Turystyki podaje, że dzięki tej promocji o Warszawie napisało już kilkadziesiąt japońskich serwisów internetowych.