Nowa atrakcja Skanii - Muzeum Porażki w Helsingborgu

Co łączy coca-colę o smaku kawy, grę planszową Donalda Trumpa i maskę na twarz zapewniającą upiększające elektrowstrząsy? Wszystkie te produkty uznawane są za rynkowe wpadki - i będą prezentowane w nowym Muzeum Porażki

Publikacja: 05.05.2017 11:04

Nowa atrakcja Skanii - Muzeum Porażki w Helsingborgu

Foto: Materiały promocyjne

7 czerwca 2017 roku w Helsingborgu otwarte zostanie muzeum gromadzące kolekcję najbardziej nieudanych produktów na świecie – Museum of Failure, czyli Muzeum Porażki. Pomysłodawcą ekspozycji jest psycholog Samuel West, według którego „nauka to jedyny sposób, aby zamienić porażkę w sukces".

Muzeum ma nie tylko bawić, ale też przypominać, że u podstaw każdego sukcesu leżą też niepowodzenia i uświadamiać, że nawet najbardziej znanym ludziom sukcesu zdarzają się niefortunne pomysły. Na kolekcję składają się bowiem między innymi produkty dużych, znanych koncernów, które ze względu na swoją bezużyteczność poniosły porażkę i które – jak twierdzi West - „firmy te najchętniej zachowałyby w tajemnicy".

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"