Amerykanie i Chińczycy mają najdroższe lotnicze marki świata

Marka American Airlines została uznana za najdroższą w branży. Rosyjski Aerofłot zyskał miano marki najmocniejszej. Wartość znaku towarowego LOT nie zmieściła się wśród 50 najwartościowszych

Publikacja: 17.02.2017 16:57

Amerykanie i Chińczycy mają najdroższe lotnicze marki świata

Foto: Bloomberg

Agencja konsultingowa Brand Finance opublikowała zestawienie 50 najbardziej wartościowych marek wśród linii lotniczych - „Airlines 50 - 2017". Za najdroższą, 9,8 mld dolarów, uznała American Airlines, która w ciągu 2016 roku zyskała na wartości 59 procent, awansował o dwie pozycje i wypchnął z miejsca lidera Emirates Airlines. Logo arabskiej straciło na wartości 21 procent i warte jest 6 mld dolarów - spadło na czwartą pozycję.

Na podium znalazły się też dwie inne lotnicze marki amerykańskie - Delta z wyceną 9,23 mld dolarów (wzrost o 47 proc.) i United Airlines za 7,16 mld dolarów (o 60 proc. wiecej).

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek