O planach Airbnb dotyczących poszerzenia oferowanych usług mówiło się od dawna. Teraz koncern faktycznie uruchomił platformę, wraz z aplikacją na systemy iOS i Android, która pozwala na zarezerwowanie w odwiedzanym miejscu całego szeregu atrakcji.

Mowa zarówno o wycieczkach do atrakcji turystycznych, jak i wyjściach do restauracji serwujących lokalne potrawy i na zakupy do sklepów polecanych przez miejscowych. Ofertę uzupełniają tak niecodzienne - z turystycznego punktu widzenia - usługi, jak np. wizyta u modnego fryzjera. Wszystkie prezentowane w serwisie miejsca polecane są przez mieszkańców i stałych bywalców.

W pierwszym etapie klienci Airbnb mogą wybierać spośród 500 aktywności w 12 miastach. Koncern zapowiada, że niedługo atrakcji przybędzie, a oferta zostanie uzupełniona o przeloty.

W ten sposób Airbnb, który od lat oferuje zakwaterowanie poza hotelami, staje się platformą, na której można zarezerwować cały wyjazd, od transportu, przez noclegi, aż po atrakcje w miejscu wypoczynku.

Jeśli najemców lub reprezentujących właścicieli obiektów uznać za turystycznych rezydentów, oferowane przez nich usługi są pakietami turystycznymi. A to oznacza, że koncern na dobre wszedł właśnie w biznes touroperatorski.