- To pierwszy "dynamiczny" portal informacji pasażerskiej przewoźnika kolejowego w Polsce, który pozwala na lokalizację pociągów w czasie rzeczywistym. Jest to możliwe dzięki urządzeniom GPS, które są zainstalowane w każdym pojeździe ŁKA - mówi Anna Kulik z Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Dodaje, że dzięki mapie z naniesionymi trasami pasażer jest w stanie szybko zlokalizować interesujący go pociąg.
W przypadku pociągów opóźnionych pasażer otrzymuje informację o czasie opóźnienia. Jeżeli wystąpiły utrudnienia bądź wstrzymanie ruchu pociągów - w zakładce "komunikaty" - podana zostanie szczegółowa informacja o ich przyczynie, ewentualnej zmienionej organizacji ruchu czy komunikacji zastępczej. Określony zostanie również przewidywany czas potrzebny do przywrócenia pełnego ruchu pociągów.
Portal pozwala również na wyszukanie interesującego pasażera połączenia ze wskazanej stacji bądź w określonej relacji. Platforma jest połączona ze sklepem internetowym. Za pomocą portalu pasażer zostanie również poinformowany o aktualnych promocjach i ofertach ŁKA.
Informacja o portalu wraz z linkiem oraz kodem QR zostanie umieszczona na wszystkich stacjach i przystankach obsługiwanych przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Jak informuje Kulik portal, działa od dzisiaj i jest dostępny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne, takie jak telefon czy tablet.