Dwa dni później, koncepcję nowego logotypu – z motywem sprężyny wrysowanym w kontur  mapy kraju - przyjęła międzyresortowa Rada Promocji Polski.

- Zasady komunikacji marki Polska zaczynają obowiązywać i są respektowane – podkreślał  po spotkaniu minister Radosław Sikorski, który 5 czerwca przewodniczył posiedzeniu rady. Jak zaznaczał telewizyjny spot  (emitowany w CNN, BBC, CNN, Eurosport i SkyNews) zbiera dobre recenzje.

Sprężynowy logotyp opracowała brytyjska firma doradztwa marketingowego Saffron Brand, której współzałożycielem był światowej sławy ekspert od budowy marek (także miast i   państw), zmarły w kwietniu, Wally Olins. Motyw sprężyny nawiązuje do koncepcji  „Creative Tension", którą Olins wypracował i ogłosił w 2004 roku.

Zleceniodawca nowego logo, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które zrzesza agencje reklamowe i domu mediowe, zapłaciło za nie ok. milion złotych z własnych funduszy.

Kampania wizerunkowa „Polska. Spring into New" ma  wypromować w świecie sukces transformacji i zmian w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat. Jak podkreśla MSZ,  jej  autorzy  wykorzystują ideę sprężyny jako symbolu energii napędzającej do pozytywnych zmian, dynamizmu, kreatywności i innowacyjności Polaków.