Takie absencje są notorycznym problemem brytyjskiego szkolnictwa, a zakazane reklamy ukazują dzieci bez wątpienia w wieku szkolnym.

Agencja Standardów zakazała ich pokazywania po dwóch skargach rodziców na zamieszczone na końcu zastrzeżenie, że promocja obowiązuje tylko w okresie pomiędzy feriami szkolnymi. Zastrzeżenie Agencji Standardów wzbudziło w tym kontekście hasło: "Twoja rodzina - twój czas".

Od września zeszłego roku brytyjski rząd zaostrzył przepisy mające utrudniać rodzicom zabieranie dzieci na wczasy w trakcie roku szkolnego. O ponad 70 procent wzrosła liczba grzywien nakładanych przez lokalne władze edukacyjne na rodziców łamiących te przepisy.

Sprawa nie jest jednak taka prosta, bo w okresie ferii szkolnych bardzo rosną ceny biletów lotniczych, hoteli i wczasów zorganizowanych i wielu rodzin nie stać na zapewnienie dzieciom wypoczynku. Jedna z matek, która zaskarżyła reklamę po konsultacji z forum rodziców na Facebooku, stwierdziła, że firma Center Parcs zdziera skórę z uczciwych rodziców w okresie wakacji, finansując w ten sposób zniżkę dla nieuczciwych w ciągu roku szkolnego.