Kilka miesięcy zajęło firmie, sprzedającej imprezy turystyczne przez Internet i w tradycyjnych sklepach, przekonanie do tego pomysłu wystarczającej liczby akcjonariuszy (papiery emitowane będą z wyłączeniem prawa poboru). Dopiero trzecie walne zgromadzenie zwołane w tej sprawie zdołało podjąć stosowną uchwałę. Udziałowcy ustalili cenę emisyjną akcji serii G na 3,5 zł. Na ostatniej sesji w 2013 r. kurs wynosił 3,8 zł. Obecnie kapitał e-turystycznej spółki dzieli się na 2,37 mln papierów.
– Gotowość objęcia większości akcji serii G zadeklarowała Invia.cz. Opłaci je należnościami od naszej spółki – mówi prezes Jerzy Krawczyk. – Nabywców pozostałych akcji serii G poszukamy na rynku. Dzięki pieniądzom pozyskanym z akcji spłacimy część zadłużenia, co ułatwi nam prowadzenie biznesu – dodaje. Travelplanet.pl jest winny Invia.cz (ma 44,4 proc. giełdowej spółki) ok. ?4 mln złotych.