DeSilva szturmuje rynek

Coraz szybciej powiększają się sieci na polskim rynku hotelarskim. W Mikołajkach, Poznaniu i Opolu otworzy nowe hotele grupa DeSilva. W przyszłym roku będzie już miała hotele w ośmiu miastach

Publikacja: 28.03.2013 16:27

Oprócz wymienionych także w Warszawie, Krakowie, Piasecznie, Pruszkowie i Katowicach-Pyrzowicach. - Po latach kojarzenia naszej sieci tylko z Mazowszem, teraz obiekty DeSilva wchodzą do nowych miast. Wkrótce będziemy mogli powiedzieć o ogólnopolskiej sieci Hoteli DeSilva – mówi Witold Ignatowski, prezes spółki Hotele DeSilva.

Hotel Mikołajki Resort by DeSilva, będzie miał ponad 160 pokojów, 16 niezależnych bungalowów oraz ofertę konferencyjną  i rekreacyjną, w tym wewnętrzne jezioro z pomostem i największą w tym rejonie prywatną plażą.

Hotel DeSilva Poznań będzie położony w centrum Poznania. Czterogwiazdkowy obiekt powstanie w przebudowanym budynku biurowym i pomieści 60 pokojów, wszystkie w wysokim standardzie wykończenia i stylistyce DeSilva. Otwarcie hotelu planowane jest na koniec tego roku.

Z kolei DeSilva Opole powstanie w zabytkowym centrum miasta, przy nabrzeżu Kanału Ulgi. Będzie to jedyny czterogwiazdkowy obiekt w Opolu. Inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego. W hotelu znajdzie się 106 pokojów, 5 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ok. 330 m kw., centrum fitness oraz podziemny garaż. Planowane uruchomienie hotelu to lato 2014 roku.

DeSilva to obok Orbisu, należącego już do francuskiego Accoru, jedyna polska sieć z polskim rodowodem, która postawiła na szybki rozwój. Dużo większą ekspansję niż polscy przejawiają bowiem zagraniczni hotelarze. Według branżowego serwisu e-hotelarstwo.com, najwięcej nowych pokojów włączył w ubiegłym roku do sieci Accor. Przybyło mu w sumie 6 hoteli, w tym 4 nowe – łącznie 775 pokojów. Na drugim miejscu znalazł się Best Western – 7 hoteli z 414 pokojami, na trzecim Louvre Hotels Group – 3 hotele, 398 pokojów. Kolejne sieci to InterContinental Hotels Group – 3 hotele, 381 pokojów oraz Hilton Worldwide – 2 hotele, 205 pokojów. W tym samym czasie takie marki jak Qubus Hotels, Focus, Comfort Express czy największa polska marka Gromada nie otworzyły ani jednego hotelu.

Jedną z przyczyn stagnacji wśród polskich inwestorów jest brak kapitału na inwestowanie we własne hotele. Kolejną – brak sprawdzonego i popartego dobrymi wynikami sieciowego know how, które mogłoby przełamać nieufność polskich właścicieli hoteli niezależnych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta