Tak optymistyczne prognozy firm Travelport oraz PhoCusWright przywołuje portal Travel Daily News. Wynika z nich, że branża e-turystyki na Bliskim Wschodzie już teraz rozwija się w bezprecedensowym tempie. W tym roku wartość sprzedanych przez Internet podróży ma wzrosnąć do 10,4 mld dolarów, a więc będzie w wyższa niż w 2011 roku aż o 31 proc. W 2014 roku wartość turystycznych e-transakcji ma podskoczyć do 15,8 mld dolarów. Jeśli te prognozy się sprawdzą, to niemal jedna czwarta (22 proc.) wszystkich rezerwacji w regionie Bliskiego Wschodu będzie wówczas zawierana za pośrednictwem Sieci.

Obecnie w regionie bliskowschodnim w Internecie najczęściej kupowane są bilety lotnicze (67 proc. wszystkich transakcji w 2011 roku). Drugie miejsce zajmują rezerwacje hotelowe (32 proc.), a pozostały jeden procent to rezerwacje w wypożyczalniach samochodów.