Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizowaniem przez Londyn igrzysk olimpijskich i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.
Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.
W ramach akcji, w czasie igrzysk powstało centrum prasowe London Media Centre, prowadzone przez VisitBritain wspólnie z London & Partners. Zarejestrowało się w nim 8 600 dziennikarzy ze 102 krajów. W organizowanych dla nich briefingach prasowych udział wzięli m.in. Jamie Oliver, Lennox Lewis i Boris Becker.
Organizacja prowadziła również intensywną kampanię w mediach społecznościowych. W jej wyniku liczba fanów Wielkiej Brytanii wzrosła pięciokrotnie. Tylko podczas ceremonii otwarcia igrzysk ponad 100 tysięcy ludzi polubiło, poleciło komuś albo skomentowało fanpage VisitBritain LoveUK na Facebooku. W czasie igrzysk organizacja zyskała ponad 5 milionów użytkowników na Facebooku i Weibo.
- Ceremonie otwarcia i zamknięcia igrzysk olimpijskich w Londynie ukazały historię i dziedzictwo Wielkiej Brytanii, jej poczucie humoru i ekscentryczność, zaprezentowały brytyjską literaturę, film i muzykę podbijając słupki oglądalności do niespotykanych rozmiarów – mówi Sandie Dawe, dyrektor VisitBritain.