Wielka Brytania - były igrzyska, będą turyści

Brytyjczycy mają nadzieję, że dzięki igrzyskom olimpijskim w Londynie do kraju przyjadą rzesze turystów. Organizacja VisitBritain wyda na kampanię promocyjną 35 mln funtów

Publikacja: 15.08.2012 10:56

Wielka Brytania - były igrzyska, będą turyści

Foto: VisitBritain

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizowaniem przez Londyn igrzysk olimpijskich i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

W ramach akcji, w czasie igrzysk powstało centrum prasowe London Media Centre, prowadzone przez VisitBritain wspólnie z London & Partners. Zarejestrowało się w nim 8 600 dziennikarzy ze 102 krajów. W organizowanych dla nich briefingach prasowych udział wzięli m.in. Jamie Oliver, Lennox Lewis i Boris Becker.

Organizacja prowadziła również intensywną kampanię w mediach społecznościowych. W jej wyniku liczba fanów Wielkiej Brytanii wzrosła pięciokrotnie. Tylko podczas ceremonii otwarcia igrzysk ponad 100 tysięcy ludzi polubiło, poleciło komuś albo skomentowało fanpage VisitBritain LoveUK na Facebooku. W czasie igrzysk organizacja zyskała ponad 5 milionów użytkowników na Facebooku i Weibo.

- Ceremonie otwarcia i zamknięcia igrzysk olimpijskich w Londynie ukazały historię i dziedzictwo Wielkiej Brytanii, jej poczucie humoru i ekscentryczność, zaprezentowały brytyjską literaturę, film i muzykę podbijając słupki oglądalności do niespotykanych rozmiarów – mówi Sandie Dawe, dyrektor VisitBritain.

Od czerwca 2011 r. do marca 2013 VisitBritain wyda 35 milionów funtów w kampanię „Great Britain. You're Invited" promującą Wielką Brytanię jako cel podróży biznesowych i wyjazdów wakacyjnych.

Sektor turystyczny stanowi potężne koło zamachowe brytyjskiej gospodarki. Jego wartość stanowi 115 mld funtów, daje on zatrudnienie 2,6 milionom ludzi, co odpowiada 9 proc. całej gospodarki brytyjskiej. W minionym roku Wielka Brytania była 7. najczęściej odwiedzanym miejscem na świecie z 31 milionami odwiedzających, którzy wydali w Wielkiej Brytanii 18 mld funtów.

Według wstępnych badań, w pierwszym półroczu 2012 r. odnotowano rekordową jak na ten okres liczbę przyjazdów turystycznych, która do tej pory wynosi 5,63 mln, o 2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r. Liczba wydatków zagranicznych turystów jest również rekordowa w tym okresie i wynosi 7,82 mld funtów, co stanowi 2-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r.

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizowaniem przez Londyn igrzysk olimpijskich i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive