Reklama
Rozwiń

Wielka Brytania - były igrzyska, będą turyści

Brytyjczycy mają nadzieję, że dzięki igrzyskom olimpijskim w Londynie do kraju przyjadą rzesze turystów. Organizacja VisitBritain wyda na kampanię promocyjną 35 mln funtów

Publikacja: 15.08.2012 10:56

Wielka Brytania - były igrzyska, będą turyści

Foto: VisitBritain

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizowaniem przez Londyn igrzysk olimpijskich i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

W ramach akcji, w czasie igrzysk powstało centrum prasowe London Media Centre, prowadzone przez VisitBritain wspólnie z London & Partners. Zarejestrowało się w nim 8 600 dziennikarzy ze 102 krajów. W organizowanych dla nich briefingach prasowych udział wzięli m.in. Jamie Oliver, Lennox Lewis i Boris Becker.

Organizacja prowadziła również intensywną kampanię w mediach społecznościowych. W jej wyniku liczba fanów Wielkiej Brytanii wzrosła pięciokrotnie. Tylko podczas ceremonii otwarcia igrzysk ponad 100 tysięcy ludzi polubiło, poleciło komuś albo skomentowało fanpage VisitBritain LoveUK na Facebooku. W czasie igrzysk organizacja zyskała ponad 5 milionów użytkowników na Facebooku i Weibo.

- Ceremonie otwarcia i zamknięcia igrzysk olimpijskich w Londynie ukazały historię i dziedzictwo Wielkiej Brytanii, jej poczucie humoru i ekscentryczność, zaprezentowały brytyjską literaturę, film i muzykę podbijając słupki oglądalności do niespotykanych rozmiarów – mówi Sandie Dawe, dyrektor VisitBritain.

Od czerwca 2011 r. do marca 2013 VisitBritain wyda 35 milionów funtów w kampanię „Great Britain. You're Invited" promującą Wielką Brytanię jako cel podróży biznesowych i wyjazdów wakacyjnych.

Sektor turystyczny stanowi potężne koło zamachowe brytyjskiej gospodarki. Jego wartość stanowi 115 mld funtów, daje on zatrudnienie 2,6 milionom ludzi, co odpowiada 9 proc. całej gospodarki brytyjskiej. W minionym roku Wielka Brytania była 7. najczęściej odwiedzanym miejscem na świecie z 31 milionami odwiedzających, którzy wydali w Wielkiej Brytanii 18 mld funtów.

Według wstępnych badań, w pierwszym półroczu 2012 r. odnotowano rekordową jak na ten okres liczbę przyjazdów turystycznych, która do tej pory wynosi 5,63 mln, o 2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r. Liczba wydatków zagranicznych turystów jest również rekordowa w tym okresie i wynosi 7,82 mld funtów, co stanowi 2-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2011 r.

Organizacja turystyczna VisitBritain chce wykorzystać ogólnoświatowe zainteresowanie mediów Wielką Brytanią w związku z organizowaniem przez Londyn igrzysk olimpijskich i zachęcić jak największą liczbę turystów do odwiedzenia kraju w najbliższych latach.

Organizacja współpracowała ściśle z międzynarodowymi stacjami telewizyjnymi i prasą, aby wypromować Wielką Brytanię szerzej, niż tylko poprzez relacje z boisk i stadionów. Jak szacuje VisitBritain, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku relacje w TV i prasie, prezentujące Wielką Brytanię w pozytywny sposób, warte były łącznie około 3,3 mld funtów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"