Brytyjska turystyka - pomogła królowa i igrzyska

Anglicy uznają miniony rok za bardzo udany dla swojej turystyki. Mieli o 3 procent więcej gości, którzy zostawili o 5 procent więcej pieniędzy

Publikacja: 20.01.2013 19:17

Średniowieczna zabudowa Canterubry

Średniowieczna zabudowa Canterubry

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Diamentowy jubileusz królowej Elżbiety II, igrzyska olimpijskie oraz paraolimpijskie, a na koniec informacja o ciąży księżnej Catherine Middleton – to wydarzenia, które w zeszłym roku kierowały wzrok opinii światowej na Wielką Brytanię. Pomogły też brytyjskiej turystyce.

Turystyka jest piątą, co do wielkości, gałęzią gospodarki dającą miejsca pracy. Pracuje w niej 2,6 mln ludzi i w ciągu ostatnich dwóch lat jedna trzecia wszystkich zatrudnionych znalazła pracę właśnie w turystyce.

W minionym roku ruch turystyczny wzrósł o 3 procent - Wielką Brytanię odwiedziło 31 milionów gości z zagranicy. Turystyka przyjazdowa zapewniła też brytyjskiej gospodarce 18,7 mld funtów wpływów, co z kolei oznacza wzrost o 5 procent w porównaniu z 2011 r.

Siedem i pół miliona rekomendacji

- Turystyka w naszym kraju ma cele ważniejsze niż zwiększenie liczby turystów. Oferuje nie tylko miejsca pracy, ale też karierę na całe życie. Młodzi ludzie, którzy znajdują zatrudnienie w tym sektorze stają się ambasadorami Wielkiej Brytanii. Witając gości w hotelach i sklepach przedłużą osiągnięcia organizatorów igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich - zauważa prezes VisitBritain Christopher Rodrigues.

Według badań brytyjskiego Narodowego Urzędu Statystycznego (ONS) w lipcu, sierpniu i wrześniu zeszłego roku do Wielkiej Brytanii przyjechało na imprezy sportowe 680 turystów zagranicznych (z biletami). Osoby te wydały w sumie około 920 mln funtów, średnio 1350 funtów na osobę, dwa razy więcej niż zostawia przeciętny turysta.

83 procent odwiedzających Wielką Brytanię podczas trwania igrzysk, uważa, że przyjęto ich  „bardzo" lub „wyjątkowo" miło. To o 4 procent więcej nić w trzecim kwartałe 2011 roku. 85 procent turystów stwierdziło, że "prawdopodobnie" lub „bardzo prawdopodobnie" polecą spędzenie urlopu w Wielkiej Brytanii znajomym lub rodzinie. Jeśli założymy, że taki odsetek gości poleci Wielką Brytanię przynajmniej jednej osobie, będzie to oznaczało 7,5 miliona rekomendacji.

Jeszcze milion więcej

Priorytetem VisitBritain w minionym roku było wykorzystanie ogólnoświatowego zainteresowania mediów Wielką Brytanią. Zaowocowało to pokaźną liczbą 14 tysięcy relacji w prasie i telewizji, prezentujących Wielką Brytanię w pozytywny sposób. Miały one wartość 1,5 mld funtów.

Działania VisitBritain na rynkach zagranicznych przyczyniły się do tego, że  brytyjska gospodarka w latach 2011 - 2012 zarobiła 503 mln funtów. Kampanie marketingowe we współpracy z partnerami komercyjnymi zaowocowały dodatkowymi rezerwacjami o wartości 89 mln funtów. - Dzięki igrzyskom, Wieka Brytania odświeżyła swój wizerunek za granicą. Ceremonie otwarcia i zamknięcia rozbudziły u wielu pragnienie odwiedzenia naszego kraju. Zadaniem VistiBritain jest teraz wykorzystanie tego zainteresowania  aspiracji, a najlepszym sposobem na to jest kontynuowanie współpracy między branżą turystyczną, sektorem publicznym i partnerami komercyjnymi - mówi Rodrigues.

Jak w tej sytuacji rysują się prognozy na 2013 rok? Większość turystów przyjeżdża do Wielkiej Brytanii z USA i Europy, tymczasem Amerykanie stoją przed problemem klifu fiskalnego, a Europa boryka się z niestabilnością strefy euro – zauważa VisitBritain. Jednak organizacja przewiduje, że przyjazdy zagranicznych turystów do Wielkiej Brytanii powiększą się o 3 procent, co oznacza, że odwiedzi ją w 2013 r. prawie o milion turystów więcej. Przewiduje się, że ich wydatki przekroczą pierwszy raz 19 mld funtów, co będzie równoznaczne ze wzrostem o 2,5 procent.

13 wydarzeń, dla których warto jechać na Wyspy

– W tym roku turyści również będą mieli okazję do lepszego poznania walorów Wielkiej Brytanii dzięki wyjątkowym imprezom.  Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie – mówi Patricia Yates, dyrektor ds. strategii i komunikacji w VisitBritain, odpowiedzialnej za promocję kraju.

Oto 13 najważniejszych wydarzeń, które mogą zachęcić turystów do przyjazdu na Wyspy.

Pełny kalendarz wydarzeń w 2013 r. można znaleźć na stronie: http://media.visitbritain.com/ImageLibrary/downloadMedia.ashx?MediaDetailsID=323030

Diamentowy jubileusz królowej Elżbiety II, igrzyska olimpijskie oraz paraolimpijskie, a na koniec informacja o ciąży księżnej Catherine Middleton – to wydarzenia, które w zeszłym roku kierowały wzrok opinii światowej na Wielką Brytanię. Pomogły też brytyjskiej turystyce.

Turystyka jest piątą, co do wielkości, gałęzią gospodarki dającą miejsca pracy. Pracuje w niej 2,6 mln ludzi i w ciągu ostatnich dwóch lat jedna trzecia wszystkich zatrudnionych znalazła pracę właśnie w turystyce.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"