Koniec umowy Intercity z T-Mobile

Po około 4 latach wygasła umowa T-Mobile Polska z PKP Intercity, na mocy której komórkowa sieć udostępniała usługę Wi-Fi w 300 wagonach pasażerskich. Firmy jeszcze rozmawiają, ale przewoźnik uruchomił już własną sieć przesyłu danych

Aktualizacja: 09.02.2018 09:52 Publikacja: 09.02.2018 09:17

Koniec umowy Intercity z T-Mobile

Foto: Stock Adobe

W styczniu tego roku wygasła kilkuletnia umowa zawarta przez PKP Intercity (grupa PKP) z T-Mobile Polska na dostarczenie i obsługę sieci Wi-Fi w pociągach tego przewoźnika. W ramach umowy komórkowa sieć zainstalowała w części wagonów urządzenia sieciowe i oferowała usługę nazwaną "Hot Spot T-Mobile". Według naszych informacji ostatnio liczba wagonów z Wi-Fi sięgnęła 300.

Według zapowiedzi przewoźnika hot spoty miały zapewnić darmowy internet wszystkim podróżującym. T-Mobile widział w usłudze dodatkowy bonus dla swoich użytkowników i marketingową przewagę: w pociągach oprócz Wi-Fi miała działać biblioteka VOD. Ta część projektu nie udała się. Nie obyło się też bez innych problemów. Wizerunek telekomu i PKP nadszarpnął też brak Wi-Fi w pociągach pendolino (w uproszczeniu, na przeszkodzie stanęły warunki umów z dostawcą składu - grupą Alstom).

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"