Chińczycy kupili większość udziałów w lotnisku w Rio de Janeiro

Chiński koncern HNA przejął za niecałe 16 milionów dolarów pakiet kontrolny jednego z największych brazylijskich lotnisk - portu w Rio de Janeiro

Publikacja: 14.07.2017 21:21

Chińczycy kupili większość udziałów w lotnisku w Rio de Janeiro

Foto: Bloomberg

Pakiet 51 proc. akcji lotniska kupiła spółka HNA Infrastructure, należąca do koncernu HNA Group, właściciela linii lotniczych Hainan Airlines.

Poza zapłaceniem niecałych 16 mln dolarów, Chińczycy zobowiązali się do zaangażowania 318 mln dolarów w lotniskowe opłaty licencyjne. Transakcja wymaga jeszcze zgody przedstawicieli przemysłu lotniczego i regulatorów w Chinach i Brazylii.

Chiński dziennik "Caixin" przypomina, że przejęcie w Brazylii to kolejna inwestycja HNA Group po marcowym przejęciu 82,5 procent akcji lotniska tanich linii lotniczych Frankfurt-Hahn. Wartość tej transakcji nie została upubliczniona. W ciągu trzech lat koncern zainwestował 40 mld dolarów na zagranicznych rynkach.

Lotnisko w Rio de Janeiro jest drugim portem lotniczym Brazylii pod względem ruchu pasażerskiego, w zeszłym roku obsłużyło 17 mln pasażerów. Jednak przynosi straty, które w 2016 r. sięgnęły 110 mln dolarów.

Do HNA Infrastructure należy siedem lotnisk w Chinach, a do HNA Group linie lotnicze Hainan, które są jednymi z najstarszych prywatnych przewoźników w kraju. Przed rozpoczęciem terytorialnych sporów o archipelagi na M. Południowochińskim wyspa Hainan pozostawała najbardziej na południe wysuniętym terytorium Chin.

Obserwatorzy podkreślają, że Ameryka Południowa wciąż pozostaje kontynentem najmniej włączonym w inicjatywę "Pasa i Szlaku", nazywaną najważniejszą inicjatywą gospodarczą Chin.

Pakiet 51 proc. akcji lotniska kupiła spółka HNA Infrastructure, należąca do koncernu HNA Group, właściciela linii lotniczych Hainan Airlines.

Poza zapłaceniem niecałych 16 mln dolarów, Chińczycy zobowiązali się do zaangażowania 318 mln dolarów w lotniskowe opłaty licencyjne. Transakcja wymaga jeszcze zgody przedstawicieli przemysłu lotniczego i regulatorów w Chinach i Brazylii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek