Cracovia – nowy prom pod banderą PŻB

Polska Żegluga Bałtycka, której jednostki pływają pod marką Polferries, kupiła bułgarski prom pasażersko-samochodowy, który jako Cracovia będzie pływał ze Świnoujścia do Ystad

Publikacja: 04.04.2017 16:32

Cracovia – nowy prom pod banderą PŻB

Foto: Filip Frydrykiewicz

W marcu kupiliśmy prom, który był użytkowany przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym – mówi prezes PŻB Piotr Redmerski. Jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.

- To bardzo młody prom, został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 124 samochodów ciężarowych oraz 650 pasażerów i 55 osobową załogę – wyjaśnia Redmerski.

Prom wciąż pływa jeszcze po Morzu Czarnym, polskie armator przejmie go 16 maja. - Transport jednostki do jednej z polskich stoczni będzie trwał około 10 dni. Remont powinien trwać nie dłużej niż trzy tygodnie. Modyfikacji ulegnie część pasażerska. Planujemy pomalowanie dziobu podobnie jak na Mazovii – dodaje prezes PŻB. Armator zapowiada, że Cracovia będzie pływać na linii Świnoujście – Ystad od końca czerwca.

Redmerski pytany o powód zakupu nowej jednostki wyjaśnia, że "nowego tonażu domagał się klient". - Ruch samochodów ciężarowych na trasie Świnoujście - Ystad rośnie o 8 – 10 procent. To oznacza, że co dwa lata potrzebujemy nowy prom. Ostatnią jednostkę, Mazovię, wprowadziliśmy w 2015 roku - opisuje.

W szczecińskiej stoczni Gryfia powstje na zamówienie BGŻ nowy prom. Będzie oddany dopiero za trzy lata. Firma nie chce jednak czeka ć tak długo. - Musimy zająć strategiczną pozycję na linii Świnoujście – Ystad, aby stworzyć rynek pod nowy prom - wyjaśnia Redmerski.

Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma jeszcze trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. i m/f Mazovię z 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.

W marcu kupiliśmy prom, który był użytkowany przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym – mówi prezes PŻB Piotr Redmerski. Jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.

- To bardzo młody prom, został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 124 samochodów ciężarowych oraz 650 pasażerów i 55 osobową załogę – wyjaśnia Redmerski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek