Rosjanie nie chcą wypoczynku na ostatnią chwilę

Choć w 2014 roku udział ofert last minute w rosyjskim rynku turystycznym oscylował między 15 a 20 procent, dziś sięga on zaledwie 4 procent - informuje dziennik "Kommersant"

Publikacja: 15.02.2017 07:23

Rosjanie nie chcą wypoczynku na ostatnią chwilę

Foto: AFP

"The Moscow Times", powołując się na artykuł w dzienniku "Kommersant", podaje, że biura zamiast obniżać ceny na wakacje kupowane na kilka dni przed wylotem, podnoszą je nawet o 40 procent.

Maja Lomidze, dyrektor Stowarzyszenia Rosyjskich Touroperatorów, tłumaczy, że winne są zawirowania wokół popularnych niegdyś kierunków turystycznych, m.in. Egiptu. Podczas gdy w 2014 roku agenci dostawali za sprzedaż ofert last minute do Egiptu nawet 30 procent prowizji, dziś maksymalna stawka wynosi 13 procent. Wiele biur przyznaje, że niechętnie kupuje miejsca w hotelach i w liniach lotniczych, jeśli nie ma pewności, czy uda im się je sprzedać.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego