Francja - czarny rok dla sklepów i turystyki

Rok 2016 był czarnym rokiem dla słynnych francuskich domów handlowych i dla branży turystycznej. Takie są wnioski płynące z bilansu opublikowanego przez francuskie media

Publikacja: 10.01.2017 18:01

Francja - czarny rok dla sklepów i turystyki

Foto: AFP

To wynik gwałtownie malejącego ruchu turystycznego, który jest ważny dla francuskiego budżetu. Zamachy terrorystyczne, strajki utrudniające życie, w tym transport z lotnisk i poruszanie się po stolicy Francji, ogólne poczucie braku bezpieczeństwa, którego nie zapewnia widok na ulicach uzbrojonych po zęby patroli wojska - to wszystko miało wpływ na zachowania turystów.

Niewystarczającym magnesem była legendarna francuska sztuka gotowania. Florence Berthout, wiceprzewodnicząca Biura Turystyki stołecznego regionu Ile de France podkreśla, że przez cały rok notowano znaczny spadek ruchu turystycznego. W 2015 roku Paryż i stołeczny region odwiedziło około 4 milionów ludzi, w minionym roku było ich o dwa miliony mniej, a to powoduje efekt domina, gdyż osłabienie turystyki powoduje cały łańcuch strat w innych dziedzinach gospodarki.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce