Grecja to od trzech sezonów najważniejszy kierunek zorganizowanych podróży z Polski. Wiele wskazuje, że również kolejny rok, 2017, będzie pod tym względem rekordowy. Według raportów Polskiego Związku Organizatorów Turystyki w pierwszych tygodniach sprzedaży w biurach podróży wyjazdów na nowy sezon, liczba klientów, którzy zdecydowali się na wakacje w tym kraju, wzrosła w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku o 106 procent.
Duże zainteresowanie towarzyszyło też zorganizowanym przez grecką firmę North Events w Warszawie targom pod nazwą Grecka Panorama. Zjechało na nie prawie stu wystawców z Grecji (hotele, regiony, biura podróży, producenci regionalnego jedzenia), a swoje stoiska rozstawili na nich również znaczący polscy touroperatorzy.
Klienci Grecosa pokochali Kos
Największą powierzchnię zarezerwował Grecos Holiday. Jego stoisko wieńczył dumny napis „Nr 1 w Grecji. Największy specjalista w Grecji", mający podkreślić tegoroczny sukces biura, które wysłało do Grecji 163 tysiące klientów.
- Grecja sprzedaje się bardzo dobrze – mówi wiceprezes Grecos Holiday Janusz Śmigielski. – Mamy wzrost w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku o 80 – 100 procent. Trzeba jednak pamiętać, że zaczęliśmy w tym roku sprzedawać około dwa tygodnie wcześniej oraz, że odnosimy się do okresu sprzed roku, kiedy sprzedaż spadła pod wpływem wielkiego wrażenia, jakie wywarł na opinii publicznej zamach w Paryżu.
- To, że klienci chętnie kupują wakacje na Krecie, Zakintos, Korfu czy Rodos, nie dziwi nas, ale zaskakuje rekordowy wynik Kos – dodaje Śmigielski. – Prawdopodobnie przyczyniły się do tego dobre wrażenia turystów z tego roku. Nasi klienci wracali z Kos zadowoleni, opowiadali, że problem z uchodźcami na wyspie to już przeszłość. A przy tym Kos ma ładne szerokie plaże, a jako stosunkowo młody kierunek, dysponuje nową fantastyczną bazą hotelową.