Firma zapowiada, że zamiast na prowizji od wszystkich skupi się na sprzedaży dodatkowych usług hotelom, które zdecydują się na rozszerzenie współpracy.

Menadżerowie obiektów mogą więc wybrać jeden z dwóch rodzajów członkostwa: Bidroom Free lub Bidroom Plus. Bezpłatny Bidroom Free umożliwia hotelom na załączenie limitowanej liczby zdjęć, opisów zdjęć oraz pokojów. Płatny Bidroom Plus pozwala na załączenie większej liczby zdjęć i pozycjonuje obiekt w wynikach wyszukiwania. Ponadto hotele i apartamenty objęte usługą Bidroom Plus mogą być połączone z oprogramowaniem ułatwiającym zarządzanie rezerwacjami z wielu kanałów (channel manager) i mogą umieścić w serwisie odnośnik do własnej witryny internetowej.

Bez zmian pozostaje jednak wymagana zniżka dla gości, wynosząca przynajmniej 5 procent kwoty oferowanej na największych portalach rezerwacyjnych.

- Na początku swojej działalności, pobieraliśmy tylko dwa procent prowizji, symboliczną stawkę, która miała sygnalizować nasz sprzeciw wobec obecnej sytuacji na rynku OTA (internetowych serwisów rezerwacyjnych - red.). Stanowczo sprzeciwiamy się okropnym praktykom największych platform rezerwacyjnych, które pobierają do 25 procent prowizji, rujnując budżety hoteli i pustosząc portfele gości – mówi Casper Knieriem, dyrektor finansowy Bidroom.com, cytowany w komunikacie prasowym. - Potocznie nazywamy nasz nowy model "Bidroom as a Service" (Bidroom jako usługa). Od samego początku naszą misją było wprowadzenie uczciwości na rynek rezerwacyjny. Cały zespół jest niezwykle podekscytowany rewolucją, która właśnie nadchodzi – dodaje.