Intercity zapyta pasażerów o wygląd wagonów

PKP Intercity planuje wydać 1,8 miliarda złotych na odnowienie 400 wagonów. Jak będą wyglądały ich wnętrza i funkcje chce skonsultować z pasażerami

Publikacja: 20.11.2015 07:47

Intercity zapyta pasażerów o wygląd wagonów

Foto: Fotorzepa

W ramach społecznych konsultacji podróżni mają się wypowiedzieć co do oczekiwań związanych z wyposażeniem, wyglądem i funkcjonalnością wagonów. Opinie zbierane będą od różnych grup: m.in. podróżujących z dziećmi, osób niepełnosprawnych, przewożących rowery czy konduktorów. Konsultacje mają pozwolić na takie zaprojektowanie przestrzeni pasażerskiej, która będzie spełniała oczekiwania jak największej liczby podróżnych.

Zgłoszone pomysły maja być weryfikowane pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności i komfortu. - Liczymy, że dzięki konsultacjom społecznym wspólnie stworzymy idealny wagon – zapowiada prezes Intercity Jacek Leonkiewicz. W pierwszym etapie konsultacji opnie będzie można przedstawiać na profilu społecznościowym „PKP Intercity. Pociąg do podróży". W kolejnym spółka zorganizuje badania poświęcone konkretnym grupom podróżujących.

Pierwsza partia zmodernizowanych wagonów uwzględniających wyniki konsultacji ma się pojawić na torach w końcu przyszłego roku. Trafią do składów kursujących zarówno na trasach krajowych jak i międzynarodowych. Będą jeździć m.in. na liniach Wrocław - Katowice - Kielce - Lublin, Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn, Berlin - Poznań - Warszawa czy Gdynia - Warszawa - Katowice - Wiedeń.

Modernizacja taboru obejmie także 60 lokomotyw. Przebudowane zostaną również zaplecza serwisowe. Inwestycje będą finansowane z funduszy PKP SA i PKP Intercity, a także z pieniędzy unijnych w ramach nowej perspektywy budżetowej.

Wartość wszystkich inwestycji w tabor Intercity, włącznie z zakupami nowych pociągów, jest znacznie wyższa – sięga 5,6 miliarda złotych. W zeszłym roku spółka wprowadziła do eksploatacji m.in. ekspresy pendolino, nowe wagony na trasę Wrocław - Gdynia i zmodernizowane wagony (ok. 90 sztuk) na trasę Przemyśl - Szczecin, które do nowych standardów i większych prędkości dostosowały zakłady Cegielskiego, Newag, Pesa oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego. Kolejnych prawie 140 zmodernizowanych wagonów – według deklaracji PKP - miało być włączonych do eksploatacji przed końcem obecnego roku.

Z nowym rozkładem jazdy w połowie grudnia z pasażerami zaczną jeździć nowe pociągi typu Flirt produkowane przez Stadler-Newag i Dart produkowane przez Pesę. Intercity zamówiło u obu producentów po 20 składów. Dostawy Dartów z Pesy najprawdopodobniej się jednak opóźnią.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek