Upadło Transaero i co dalej?

Zadłużenie w wysokości prawie 4 miliardów dolarów okazało się nie do uniesienia nawet dla wspieranego przez państwo Aerofłotu. Druga co do wielkości linia lotnicza Rosji - Transaero - od 15 grudnia przestanie latać

Publikacja: 05.10.2015 11:38

Upadło Transaero i co dalej?

Foto: Bloomberg

Od dzisiaj do tej daty wszystkie operacje lotnicze Transaero będą koordynowane przez Aerofłot, który już od jakiegoś czasu przymierzał się do przejęcia upadającego przewoźnika. A rosyjski minister transportu Maksim Sokołow zapewnił, że jeśli zbankrutowana linia nie będzie w stanie wykonać lotu, to wszyscy pasażerowie, którzy wykupili biletu Transaero, polecą albo Aerofłotem, albo którąś z linii należących do Grupy Aerofłotu — Rossyią, Donavią lub OrenAirem. Na polecenie rządu miejsca w swoich samolotach oferują także inne linie, S7 i UTair (który był bliski bankructwa pod koniec 2014 roku) oraz Ural Airlines.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"