Wizz Air ogłosił w maju, że zamierza pozyskać 200 mln euro na wzmocnienie swego bilansu i na rozwój. "Prognozy dla  naszej działalności są nadal niezwykle pozytywne i nie wpłynie na nie decyzja o rezygnacji z pierwotnej oferty publicznej" - oświadczył w komunikacie.

Wizz Air nie jest jedyną firmą, która w ostatnich kilku tygodniach zrezygnowała z planów wejścia na giełdę. W maju zrobiła to sieć sklepów odzieżowych Fat Face.

Akcje linii lotniczych staniały w minionym tygodniu, po obniżeniu przez Lufthansę prognozowanych zysków w najbliższych 2 latach z powodu rosnącej konkurencji przewoźników z Bliskiego Wschodu i tanich linii. Wizz Air konkuruje z Ryanairem i easyJetem. Akcje Ryanaira staniały o około 7 procent w ostatnim tygodniu, a easyJeta o 9 procent.

Wizz Air zaczął latać 10 lat temu, jest największym tanim przewoźnikiem w regionie z 38 proctami udziału w rynku i zarabia, podczas gdy tradycyjne linie mają z tym trudności.