Tania linia sprzedaje mało tanich biletów

Ryanair jeszcze nie zaczął latać po Polsce, a już z powodu braku zainteresowania mocno obniża ceny biletów

Publikacja: 27.03.2014 07:58

Tania linia sprzedaje mało tanich biletów

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Teraz irlandzki przewoźnik gorączkowo zajmuje się wypełnianiem samolotów na trasach Modlin–Gdańsk–Modlin oraz Warszawa–Wrocław Warszawa. Od 25 marca do końca miesiąca za „goły" bilet w jedną stronę na tych trasach trzeba płacić tylko 19 złotych. Taki bilet musi zostać wykupiony nie więcej niż na tydzień przed podróżą i daje prawo przelotu jedynie z bagażem podręcznym pasażera, który odprawił się w sieci i nie wykupił prawa pierwszeństwa wejścia na pokład.

Nieoficjalnie na modlińskim lotnisku „Rz" dowiedziała się, że poziom rezerwacji był daleki od zadowalającego, stąd „gorąca wyprzedaż".

– Jesteśmy przekonani, że ta fantastyczna oferta tanich lotów po Polsce będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem, zatem zachęcamy pasażerów do rezerwowania biletów na stronie www.ryanair.com, zanim zostaną wyprzedane – proponuje Katarzyna Gaborec, rzeczniczka linii.

Bilety w najniższej cenie można kupować praktycznie bez ograniczeń, łącznie z okresem Wielkanocy i weekendem majowym.

– Najważniejsze powody małego zainteresowania lotami Ryanaira po Polsce to rozkład lotów nieatrakcyjny dla pasażera biznesowego oraz operowanie z lotniska w Modlinie, a nie z portu im. Chopina w Warszawie. Oprócz działań public relations te połączenia nie są w żaden szczególny sposób reklamowane – mówi Krzysztof Moczulski, ekspert rynku lotniczego z Lotnictwo.net.pl. Jego zdaniem Ryanair może sobie pozwolić na eksperyment z rozpoznawaniem polskiego rynku, ale przy takim rozkładzie lotów nie konkuruje on z LOT-em ani nawet z Intercity, a wchodzi w „półkę cenową" pasażerów Polskiego Busa. Jednak – podobnie jak to było w przypadku OLT Express – ci właśnie klienci mają bardzo niski próg tzw. elastyczności cenowej i z reguły kupują po prostu tam, gdzie jest taniej.

– Dlatego jeśli w dłuższej perspektywie czasowej Ryanair nie będzie miał widoków na realne podwyższenie przychodów z operacji krajowych, a co za tym idzie – zbliżenia się do progu rentowności w tych rejsach, po prostu się z nich wycofa. Nie raz i nie dwa irlandzki przewoźnik pokazał, że tam, gdzie są pieniądze, nie ma sentymentów – ocenia Krzysztof Moczulski.

Teraz irlandzki przewoźnik gorączkowo zajmuje się wypełnianiem samolotów na trasach Modlin–Gdańsk–Modlin oraz Warszawa–Wrocław Warszawa. Od 25 marca do końca miesiąca za „goły" bilet w jedną stronę na tych trasach trzeba płacić tylko 19 złotych. Taki bilet musi zostać wykupiony nie więcej niż na tydzień przed podróżą i daje prawo przelotu jedynie z bagażem podręcznym pasażera, który odprawił się w sieci i nie wykupił prawa pierwszeństwa wejścia na pokład.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy