Reklama
Rozwiń

Ryanair chce mieć bazę na Słowacji

Ryanair planuje dalszą ekspansję w Europie Wschodniej. W tym celu irlandzkie linie chcą ulokować jedną ze swoich baz w Bratysławie

Publikacja: 11.04.2013 09:04

Ryanair chce mieć bazę na Słowacji

Foto: Bloomberg

Największy na świecie tani przewoźnik lotniczy chce zwiększyć liczbę pasażerów latających z i do Bratysławy. Ambitny plan ma zwiększyć ruch z prognozowanych w tym roku 800 tys. do ponad dwóch milionów.

- Aktualnie prowadzimy rozmowy dotyczące bazy w stolicy Słowacji – mówi szef linii Micheal O'Leary.

Z Bratysławy samolotem Ryanaira można dolecieć do 16 miast w Europie, m.in. Londynu i Rzymu. Linie te pozostają najpopularniejszym przewoźnikiem na Słowacji, odkąd zaczęły tam działalność w 2005 roku.

Po rozpadzie Czechosłowacji w 1995 Słowacja nie posiada narodowego przewoźnika lotniczego. Lotnisko w Bratysławie było dotychczas bazą dla linii SkyEurope oraz Air Slovakia, ale obie już nie działają.

Jak powiedział  O'Leary, Ryanair nie planuje uruchamiać połączeń do krajów Zatoki Perskiej, a rozwój linii ukierunkowany jest na kraje europejskie. Wypowiedź ta ma związek z planami największego konkurenta Ryanaira - linii WizzAir. Węgierski przewoźnik ogłosił, że jego samoloty będą latać do Dubaju z Bukaresztu, Budapesztu, Kijowa i Sofii.

Ryanair posiada 34 bazy w Europie, a kolejne trzy mają być otwarte w tym miesiącu.

Największy na świecie tani przewoźnik lotniczy chce zwiększyć liczbę pasażerów latających z i do Bratysławy. Ambitny plan ma zwiększyć ruch z prognozowanych w tym roku 800 tys. do ponad dwóch milionów.

- Aktualnie prowadzimy rozmowy dotyczące bazy w stolicy Słowacji – mówi szef linii Micheal O'Leary.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku