Francuskie TGV chcą wjechać na rosyjskie tory

Koncerny z Francji z Alstomem na czele, zamierzają zainwestować w Rosji w pociąg jadący 400 km/h

Publikacja: 06.12.2011 15:30

Francuskie TGV chcą wjechać na rosyjskie tory

Foto: Bloomberg

- Chcemy wziąć udział w przetargu na budowę linii kolejowej i dostawę sprzętu wysokich prędkości na trasie Moskwa - St. Petersburg - zapowiedział Guillaume Pepy, prezes Francuskich Kolei (SNCF), podczas francusko-rosyjskiej konferencji "Rosja-Europa - perspektywy budowy wspólnej przestrzeni transportowej".

Dodał, że w skład konsorcjum, które wzięłoby udział w przetargu, wejdą francuskie firmy, w tym producent pociągów dużych prędkości Alstom. Prezes SNCF przypomniał, jak podaje gazeta "RBK Daily", że Francja jest jednym ze światowych liderów przewozów kolejowych wysokich prędkości. Działa w tym kraju siedem takich magistrali. W ciągu 30 lat SNCF przewiozły nimi ponad 2 mld pasażerów.

Władimir Jakunin, prezes Rosyjskich Kolei Żelaznych (RŻD) mówi, że przetarg zostanie ogłoszony w przyszłym roku. Rocznie pociąg ma przewozić 1,5 mln pasażerów. Koszty budowy i zakupu sprzętu pokryje inwestor prywatny, a koszt eksploatacji i remontów przez 30 - 40 lat finansować będą koleje. Rząd Rosji ma dać gwarancje na kredyty dla inwestora.

- Za jedną zbudowaną linią, pójdą następne. Takich perspektyw nie ma nigdzie na świecie. Chodzi o tysiące kilometrów nowych tras - wskazał Jakunin.

Rosja ma obecnie kilka linii, po których kursują pociągi z prędkością do 250 km/h, m.in. do St. Petersburga i Niżnego Nowgorodu (Sapsan) i Helsinek.

Trasa dla pociągu o prędkości do 400 km/h ma być gotowa do 2018 r., czyli do rosyjskiego mundialu.

- Chcemy wziąć udział w przetargu na budowę linii kolejowej i dostawę sprzętu wysokich prędkości na trasie Moskwa - St. Petersburg - zapowiedział Guillaume Pepy, prezes Francuskich Kolei (SNCF), podczas francusko-rosyjskiej konferencji "Rosja-Europa - perspektywy budowy wspólnej przestrzeni transportowej".

Dodał, że w skład konsorcjum, które wzięłoby udział w przetargu, wejdą francuskie firmy, w tym producent pociągów dużych prędkości Alstom. Prezes SNCF przypomniał, jak podaje gazeta "RBK Daily", że Francja jest jednym ze światowych liderów przewozów kolejowych wysokich prędkości. Działa w tym kraju siedem takich magistrali. W ciągu 30 lat SNCF przewiozły nimi ponad 2 mld pasażerów.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek