Jak informuje w komunikacie zarządca lotniska, Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL), przedmiotem zamówienia jest wybudowanie terminalu o powierzchni 30 tysięcy metrów kwadratowych, w którym będzie 30 stanowisk check-in, dziewięć - kontroli bezpieczeństwa i po osiem - kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach, a ponadto dziesięć bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. W budynku mają się również znaleźć punkty gastronomiczne i sklepy. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce - przekonuje PLL.
Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 milionów pasażerów rocznie, w razie potrzeby jego przepustowość będzie można zwiększyć do 9 milionów pasażerów. Radom przejmie tanie loty i czartery z Lotniska Chopina, gdyż tam trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego LOT nie będzie mógł również uruchamiać nowych połączeń z i do Warszawy - czytamy w komunikacie.
Czytaj też: "Itaka wybrała Radom. Czy inni pójdą w jej ślady?".
Na składanie ofert PLL daje 21 dni. Wykonawcę chce wybrać w połowie grudnia, a umowę podpisać na początku stycznia, po zakończeniu ewentualnej procedury odwoławczej. Zgodnie z tym harmonogramem budowa terminalu zakończy się w czwartym kwartale 2020 roku. Informacje o przetargu dostępne są na stronie https://portal.smartpzp.pl/ppl.
PPL podpisało już pięć umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę 154,6 miliona złotych. Aktualnie trwają prace związane z przebudową i wydłużeniem drogi startowej z 2 do 2,5 kilometra, dzięki czemu lotnisko stanie się dostępne dla najpopularniejszych typów samolotów - boeingów B737 i airbusów A320.