Dzieci odchowane, czas na podróże

Po pięćdziesiątce siedzi się w domu, a lato spędza na działce? To mit - dowodzą autorzy badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza - co napędza osoby po pięćdziesiątce”

Publikacja: 07.08.2019 15:08

Dzieci odchowane, czas na podróże

Foto: Fotorzepa/Filip Frydrykiewicz

Polacy w wieku 50-70 lat nie tylko marzą o podróżach, ale te marzenia urzeczywistniają - wynika z badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza - co napędza osoby po pięćdziesiątce", przeprowadzonego przez agencję marketingową Communication Unlimited i agencję badawczą Atena Research & Consulting.

Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 procent reprezentantów badanego pokolenia, a 60 procent podróżuje nawet częściej (minimum raz na pół roku). Kierunki zagraniczne wybiera 56 procent ankietowanych, z czego 32 procent jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.

Czytaj też: "Jak Polacy podróżują po Polsce?".

55 procent podróżuje tylko z partnerem, bo ceni sobie niezależność i nie chce dopasowywać się do większej grupy krewnych czy znajomych. 72 procent planuje swoje wyjazdy samodzielnie, szukając w internecie najatrakcyjniejszych ofert, czytając fora i blogi podróżnicze, przeglądając opinie o hotelach. Ponad 40 procent kupuje przez internet noclegi, a co drugi badany - bilety na samolot, pociąg czy autobus. Ponad jedna trzecia kupuje w sieci całe wycieczki. Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty badany rozpoczął naukę angielskiego.

- Nasze badanie pokazuje, że osoby po pięćdziesiątce prowadzą zupełnie inne życie niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsze, otwarte na nowe doświadczenia. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania - mówi dyrektor Communication Unlimited Elżbieta Wojtczak, cytowana w komunikacie.

- Przepytani przez nas przedstawiciele pokolenia 50-70-latków lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty spędza wakacje od lat w tym samym miejscu - dodaje dyrektor zarządzająca Atena Research&Consulting Agnieszka Brytan-Jędrzejowska.

Zobacz także: "Travelplanet.pl: W roku 2018 Polacy odpoczywali wygodniej, a przy tym taniej".

Badanie przeprowadzono metodą ilościową i jakościową na przełomie marca i kwietnia. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat. W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

Polacy w wieku 50-70 lat nie tylko marzą o podróżach, ale te marzenia urzeczywistniają - wynika z badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza - co napędza osoby po pięćdziesiątce", przeprowadzonego przez agencję marketingową Communication Unlimited i agencję badawczą Atena Research & Consulting.

Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 procent reprezentantów badanego pokolenia, a 60 procent podróżuje nawet częściej (minimum raz na pół roku). Kierunki zagraniczne wybiera 56 procent ankietowanych, z czego 32 procent jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy