Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Dyrektywa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zwiększa obowiązki biur podróży związane z rozpatrywaniem reklamacji. Niemiecki Związek Turystyczny ma pomysł, jak pomóc swoim członkom w ich wypełnianiu

Publikacja: 04.02.2019 05:35

Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Foto: Der Deutsche Reiseverband

Niemiecki Związek Turystyczny (Der Deutsche Reiseverband - DRV, odpowiednik PIT) chce wesprzeć swoich członków, szczególnie małe i średnie biura podróży, w wypełnianiu obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Chodzi konkretnie o sprawne załatwianie reklamacji.

Zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 lipca 2018 roku, we wszystkich krajach członkowskich touroperatorzy muszą być bardziej dostępni dla klientów, którzy chcą złożyć skargę. DRV podkreśla, że turyści powinni mieć możliwość skontaktowania się z organizatorami przez cały rok i przez całą dobę.

Żeby sprostać tym wymogom, DRV opracował z firmą A3M zajmującą się zarządzaniem kryzysami, nowy projekt. Powołane centrum kontaktowe będzie przyjmować reklamacje w imieniu firm i rozpatrywać je, wykorzystując własne narzędzie - program o nazwie IMS (Incident Management System - system zarządzania zdarzeniami).

Czytaj też: "PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży".

Firmy, które będą z niego korzystać, zapłacą za użytkowanie na podstawie liczby przyjętych zgłoszeń. Do wyboru jest kilka pakietów z różnym zakresem usług. Małe i średnie przedsiębiorstwa należące do DRV nie muszą uiszczać opłaty wstępnej, dzięki czemu zaoszczędzą do 9,5 tysiąca euro. Z kolei touroperatorzy, którzy już pracują z A3M w zakresie zarządzania kryzysowego, mogą poszerzyć umowę o tę dodatkową usługę.

Projekt testują już pierwsze firmy. Najpóźniej w czasie targów ITB Berlin, które odbędą się w marcu tego roku, zaprezentowana zostanie wersja 1.0 narzędzia, jak również wersja podstawowa.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska