Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Dyrektywa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych zwiększa obowiązki biur podróży związane z rozpatrywaniem reklamacji. Niemiecki Związek Turystyczny ma pomysł, jak pomóc swoim członkom w ich wypełnianiu

Publikacja: 04.02.2019 05:35

Centrum kontaktowe przyjmie reklamacje

Foto: Der Deutsche Reiseverband

Niemiecki Związek Turystyczny (Der Deutsche Reiseverband - DRV, odpowiednik PIT) chce wesprzeć swoich członków, szczególnie małe i średnie biura podróży, w wypełnianiu obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Chodzi konkretnie o sprawne załatwianie reklamacji.

Zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 lipca 2018 roku, we wszystkich krajach członkowskich touroperatorzy muszą być bardziej dostępni dla klientów, którzy chcą złożyć skargę. DRV podkreśla, że turyści powinni mieć możliwość skontaktowania się z organizatorami przez cały rok i przez całą dobę.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"