Dbasz o klimat? Na wakacje do Japonii leć bez ubrań

Japońska linia lotnicza uruchomiła nową usługę, dzięki której pasażerowie mogą przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Jeśli nie zabiorą w podróż ubrań, będą mogli je wypożyczyć na miejscu.

Publikacja: 16.07.2023 02:28

Jak zwraca uwagę linia lotnicza, wyjazd bez dużego bagażu pozwala poruszać się swobodniej

Jak zwraca uwagę linia lotnicza, wyjazd bez dużego bagażu pozwala poruszać się swobodniej

Foto: Bloomberg

Japan Airlines we współpracy z firmą Sumitomo testuje możliwość wypożyczania ubrań po przylocie do Japonii. Oferta „any wear, anywhere” (gra słów, którą z angielskiego można tłumaczyć jako "żadnych ubrań, tam gdzie się wybierasz") skierowana jest do turystów zagranicznych i osób podróżujących służbowo do Japonii.

Czytaj więcej

Ile za taksówkę z lotniska? Warszawa wygrywa w europejskim rankingu niską ceną

Jak tłumaczy przewoźnik, podróżni coraz częściej zwracają uwagę, czy ich podróże są zgodne z zasadami gospodarki zrównoważonej, w tym, jeśli chodzi o dobrostan społeczności w miejscu docelowym, zakwaterowanie i transport. Zaproponował więc wypożyczenie pasażerom lecącym do Japonii ubrań na miejscu. Dzięki temu nie będą musieli zabierać dużo rzeczy, samolot będzie lżejszy, zużyje mniej paliwa, co mniej zaszkodzi środowisku naturalnemu.

Na specjalnie założonej stronie w internecie Japan Airlines tłumaczy, że walizka lżejsza o 10 kilogramów na trasie Nowy Jork - Tokio pozwoli zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 7,5 kilograma, a to ekwiwalent używania suszarki do włosów przez 78 dni po dziesięć minut dziennie.

Za zakup, pranie i dostarczanie klientom ubrań odpowiedzialna będzie firma Sumitomo. Wszystkie wypożyczane rzeczy będą pochodzić z nadwyżek produkcyjnych i ze zbiórek odzieży używanej.

Z kolei Japan Airlines zobowiązuje się monitorować zmianę obciążenia samolotu i weryfikować efekt redukowania emisji dwutlenku węgla.

Oferta jest dostępna od 5 lipca, a testowanie nowej usługi potrwa do końca sierpnia. Żeby z niej skorzystać, należy na stronie internetowej w formularzu rezerwacji wybrać zestaw ubrań, które najlepiej pasują do celu wizyty pasażera w Japonii. Kolejny krok to podanie numeru rezerwacji lotu, terminu i miejsca, w którym chce się odebrać i oddać zamówiony komplet (na przykład może to być hotel).

Czytaj więcej

Masz uszkodzony paszport? Nie wsiadaj do samolotu na Bali, bo cię zawrócą

Na koniec pozostaje zapłacić – za zestaw do codziennego chodzenia jesienią lub wiosną, obejmujący sześć bluzek i trzy pary spodni lub trzy spódnice, cena wynosi od 6 tysięcy jenów (ok. 180 złotych).

Rezerwację należy zrobić z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem, a ubrania wypożyczyć można maksymalnie na dwa tygodnie.

Japan Airlines we współpracy z firmą Sumitomo testuje możliwość wypożyczania ubrań po przylocie do Japonii. Oferta „any wear, anywhere” (gra słów, którą z angielskiego można tłumaczyć jako "żadnych ubrań, tam gdzie się wybierasz") skierowana jest do turystów zagranicznych i osób podróżujących służbowo do Japonii.

Jak tłumaczy przewoźnik, podróżni coraz częściej zwracają uwagę, czy ich podróże są zgodne z zasadami gospodarki zrównoważonej, w tym, jeśli chodzi o dobrostan społeczności w miejscu docelowym, zakwaterowanie i transport. Zaproponował więc wypożyczenie pasażerom lecącym do Japonii ubrań na miejscu. Dzięki temu nie będą musieli zabierać dużo rzeczy, samolot będzie lżejszy, zużyje mniej paliwa, co mniej zaszkodzi środowisku naturalnemu.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Zanim Wyjedziesz
Znad Morza Czerwonego samolotem pod Wielkie Muzeum Egipskie
Zanim Wyjedziesz
Za wędrowanie po Maderze trzeba zapłacić. „Tu jest jak w muzeum”
Zanim Wyjedziesz
Google podpowie, którym pasem jechać, co zwiedzić po drodze i gdzie zaparkować
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Zanim Wyjedziesz
Nad Morzem Czerwonym powstał kosmiczny hotel. Ceny też ma kosmiczne
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni