Wirtualna Emma doradzi turystom podróżującym po Niemczech

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła Emmę – wirtualną influencerkę wykreowaną przez sztuczną inteligencję. Emma ma być kluczowym elementem jej strategii komunikacji internetowej.

Publikacja: 22.10.2024 07:02

Za miłą aparycją Emmy kryje się sztuczna inteligencja

Za miłą aparycją Emmy kryje się sztuczna inteligencja

Foto: Deutsche Zentrale für Tourismus

Emma to nowoczesna, kosmopolityczna mieszkanka Berlina, która w cyfrowym świecie czuje się jak w domu. Ma około 30 lat i interesuje się technologią i podróżami. Na swoim kanale na Instagramie @EmmaTravelsGermany inspiruje obserwujących do zwiedzania Niemiec, towarzyszy im w drodze i dzieli się swoimi doświadczeniami w zabawny i pouczający sposób.

Czytaj więcej

Rząd Niemiec: Za dużo wydajemy na promocję. Posłowie: Nie oszczędzać na turystyce

W przyszłości będzie nie tylko udzielać informacji, ale pełnić też rolę osobistej towarzyszki podróży, tworząc turystom plany podróży, dostosowane do ich zainteresowań.

Cześć, jestem Emma, sztuczna inteligencja

O kim mowa? O nowej innowacyjnej i interaktywnej ambasadorce marki Niemiec jako kierunku podróży. Emma powstała na zlecenie Niemieckiej Central Turystyki (DZT) - została stworzona przez sztuczną inteligencję. Za realizacją projektu stoi agencja Startup Creator.

Organizacja chce, żeby w przyszłości influencerka, bo takim mianem jest określana, była główną bohaterką strategii komunikacji cyfrowej Niemiec.

- Pojawienie się Emmy jako influencerki stworzonej przez sztuczną inteligencję to kolejny krok w naszym marketingu internetowym – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie. Jak dodaje, aplikacje AI odgrywają ważną rolę jako uzupełnienie i wsparcie technologiczne w strategii komunikacji kraju. Emma może odegrać taką rolę już w fazie inspirowania do podróży i doświadczeń, które są ważnym elementem podróży po Niemczech.

Cyfrowa ambasadorska nie będzie jedyną influencerką współpracującą z DZT. Organizacja realizuje podobne działania z klasycznymi twórcami internetowymi – w zeszłym roku dzięki tego typu kooperacji materiały o Niemczech zostały wyświetlone w mediach społecznościowych 148 milionów razy. Ta współpraca ma być kontynuowana.

Sztuczna inteligencja ciągle się uczy

Dzięki zaawansowanym algorytmom głębokiego uczenia się i dużego modelu językowego (LLM) Emma może komunikować się ze swoimi obserwatorami za pośrednictwem czatu w ponad 20 językach. Jest stale udoskonalana, a do końca roku ma czerpać wiedzę nie tylko z portalu germany.travel, ale też z grafów wiedzy opracowanych przez DZT – to zbiór ponad pół miliona danych o infrastrukturze turystycznej w Niemczech. Dzięki temu że są udostępniane biurom internetowym, kraj jako kierunek podróży może być jeszcze mocniej promowany.

Od 2020 roku organizacja ma czatbota wspieranego przez AI, który odpowiada na pytania klientów odwiedzających portal narodowy. Organizacja wykorzystuje sztuczną inteligencję także w rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej i inteligentnych aplikacjach głosowych.

DZT wierzy, że dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji w rozmowie z klientem będzie można go jeszcze lepiej zrozumieć.

Emma to nowoczesna, kosmopolityczna mieszkanka Berlina, która w cyfrowym świecie czuje się jak w domu. Ma około 30 lat i interesuje się technologią i podróżami. Na swoim kanale na Instagramie @EmmaTravelsGermany inspiruje obserwujących do zwiedzania Niemiec, towarzyszy im w drodze i dzieli się swoimi doświadczeniami w zabawny i pouczający sposób.

W przyszłości będzie nie tylko udzielać informacji, ale pełnić też rolę osobistej towarzyszki podróży, tworząc turystom plany podróży, dostosowane do ich zainteresowań.

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF Warsaw 2024: święto branży turystycznej w sercu Warszawy – innowacje, inspiracje i niezapomniane podróże
Zanim Wyjedziesz
Ruszają jarmarki świąteczne. Brytyjczykom bardzo opłaca się przylecieć do Polski
Zanim Wyjedziesz
Chemnitz w roli Europejskiej Stolicy Kultury 2025. „Zobacz to, co niewidoczne”.
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Zanim Wyjedziesz
Egipt ożywia starożytne pamiątki. Z pomocą technologii cyfrowej