Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.
Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.
– To kamień milowy na drodze do cyfrowej przyszłości turystyki – mówi Petra Hedorfer, prezes DZT, cytowana w informacji prasowej. – We współpracy z wieloma zainteresowanymi stronami udało się uruchomić największy projekt infrastruktury danych dla branży turystycznej w Niemczech.
Międzyfirmowa, transgraniczna i międzybranżowa wymiana informacji za pośrednictwem tego systemu jest uważana za pionierskie osiągnięcie niemieckiej gospodarki. To też mocny sygnał świadczący o innowacyjności naszej branży – dodaje i podkreśla, że projekt zgodny jest ze strategią cyfrowego rozwoju rządu federalnego, szczególnie w obszarze turystyki, którą tworzą średniej wielkości przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej
Turespaña, organizacja zajmująca się turystyczną promocją Hiszpanii, coraz mocniej analizuje sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi klientów przez serwis Spain.info. Ma to pozwolić udzielać bardziej konkretnych odpowiedzi na ich zapytania.