Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Niemiecka turystyka przyjazdowa ma się opierać na danych, która będą gromadzone, a potem udostępniane w uporządkowany sposób. Zapewni jej to "graf wiedzy" – uruchomiony właśnie projekt Niemieckiej Centrali Turystyki.

Publikacja: 04.07.2023 08:47

Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

Foto: open-data-germany.org

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.

Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.

– To kamień milowy na drodze do cyfrowej przyszłości turystyki – mówi Petra Hedorfer, prezes DZT, cytowana w informacji prasowej.  – We współpracy z wieloma zainteresowanymi stronami udało się uruchomić największy projekt infrastruktury danych dla branży turystycznej w Niemczech.

Międzyfirmowa, transgraniczna i międzybranżowa wymiana informacji za pośrednictwem tego systemu jest uważana za pionierskie osiągnięcie niemieckiej gospodarki. To też mocny sygnał świadczący o innowacyjności naszej branży – dodaje i podkreśla, że projekt zgodny jest ze strategią cyfrowego rozwoju rządu federalnego, szczególnie w obszarze turystyki, którą tworzą średniej wielkości przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Szukasz informacji o Hiszpanii? Sztuczna inteligencja ci ich dostarczy

Dyrektor Tourismusmarketing Baden-Württemberg Andreas Braun i jednocześnie rzecznik państwowych organizacji turystycznych, potwierdza, że transformacja cyfrowa kształtuje wszystkie etapy łańcucha wartości w turystyce. Oznacza to, że organizacje zarządzające kierunkami (DMO) i lokalne organizacje turystyczne (LTO) również muszą na nowo zdefiniować swoją rolę i lepiej zarządzać danymi.

Armin Dellnitz, dyrektor Stuttgart Marketing i rzecznik Magic Cities, zwraca uwagę, że po pandemii biznes znów nabiera tempa, ale klienci decydują się na wybór kierunku w ostatniej chwili, oczekują aktualnych informacji i, o ile to możliwe, dostępu do wszystkich usług w jednym miejscu. Graf wiedzy tworzy ku temu odpowiedni fundament.

Ważnymi zadaniami na najbliższe tygodnie i miesiące będzie dystrybucja danych poprzez nawiązywanie i poszerzanie kontaktów z potencjalnymi użytkownikami i wykorzystanie tych informacji – na przykład dotyczących mobilności na potrzeby tworzenia zrównoważonych ofert. Trwają też prace nad wymianą transgraniczną, by opracować dalsze wspólne standardy.

Petra Hedorfer podkreśla, że innowacje technologiczne w zarządzaniu danymi idą w parze z ich ochroną, niezależnością, pozwalają też łatwiej je przenosić między różnymi systemami, platformami lub aplikacjami.

Jesienią DZT planuje wspólne wydarzenie (hackathon) z przedstawicielami start-upów i interesariuszami z branży turystycznej, aby opracować konkretne przykłady zastosowań projektu. Aktualną bazę danych grafu wiedzy można przeglądać za pomocą widżetu na stronie internetowej projektu open-data-germany.org.

Czytaj więcej

Booking.com: Z nami podróż zaplanujesz dzięki sztucznej inteligencji

Projekt Open Data/Knowledge Graph został uruchomiony przez DZT jako wspólne przedsięwzięcie z 16 krajowymi organizacjami turystycznymi landów, Magic Cities, Amadeusem, German Convention Bureau, przedstawicielami nauki i innymi partnerami turystycznymi. Projekt zakłada nie tylko gromadzenie danych, ale także udostępnianie ich w ustrukturyzowany, licencjonowany i połączony sposób.

"Dzięki tej nowej jakości danych, dostępnych dla wszystkich uczestników rynku, aplikacje wspierane przez sztuczną inteligencję wyszukują również mniej znane oferty turystyczne. To pozwala średniej wielkości przedsiębiorcom i start-upom rozwijać inteligentne, zorientowane na klienta usługi i wprowadzać je na rynek" - czytamy w komunikacie.

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.

Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.

Pozostało 80% artykułu
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny