Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchomiła nowy projekt - graf wiedzy. To zbiór informacji dotyczący różnych obszarów turystyki w Niemczech. Znaleźć w nim można ponad 200 tysięcy danych, z których korzystać mogą wszyscy – od globalnych platform sprzedaży, przez dostawców usług, aż po start-upy. 100 tysięcy rekordów obejmuje ofertę turystyczną (punkty sprzedaży, wycieczki, wydarzenia, gastronomia, hotele i inne), a kolejne 100 tysięcy - infrastrukturę.
Dane pozyskiwane są ze wszystkich 16 landów, ale partnerów uczestniczących w projekcie jest więcej – wśród nich znaleźli się między innymi Amadeus, Magic Cities, German Convention Bureau i instytucje naukowe. Infrastruktura technologiczna została przystosowana do łatwego łączenia projektów, a swoje informacje planują tam umieszczać także inne podmioty, między innymi niemieckie koleje, Deutsche Bahn.
– To kamień milowy na drodze do cyfrowej przyszłości turystyki – mówi Petra Hedorfer, prezes DZT, cytowana w informacji prasowej. – We współpracy z wieloma zainteresowanymi stronami udało się uruchomić największy projekt infrastruktury danych dla branży turystycznej w Niemczech.
Międzyfirmowa, transgraniczna i międzybranżowa wymiana informacji za pośrednictwem tego systemu jest uważana za pionierskie osiągnięcie niemieckiej gospodarki. To też mocny sygnał świadczący o innowacyjności naszej branży – dodaje i podkreśla, że projekt zgodny jest ze strategią cyfrowego rozwoju rządu federalnego, szczególnie w obszarze turystyki, którą tworzą średniej wielkości przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej
Turespaña, organizacja zajmująca się turystyczną promocją Hiszpanii, coraz mocniej analizuje spos...