Reklama

Rodos stanie się „autentycznym kierunkiem turystycznym”. Jak to zrobi?

Rodos, jako pierwsza grecka wyspa, zostanie wyróżnione unijnym certyfikatem „Authenticity”, potwierdzającym jego unikatową tożsamość. Prestiżowe oznaczenie przyznaje Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO).

Publikacja: 08.07.2025 01:42

Rodos stanie się „autentycznym kierunkiem turystycznym”. Jak to zrobi?

Foto: Aleksander Kramarz

W Grecji inicjatywa „Authenticities” realizowana jest przez Grecki Urząd ds. Własności Przemysłowej (OBI) będący krajowym przedstawicielem EUIPO - pisze portal Greek Travel Pages. Przystąpienie wyspy do programu zostało ogłoszone podczas uroczystości podpisania memorandum o współpracy między gminą Rodos a OBI.

Czytaj więcej

Hiszpańska turystyka na drodze do kolejnego rekordu. Na celowniku 100 milionów gości

Pod hasłem „Autentyczność jest wieczna” (ang. „Authentic is eternal”), Rodos będzie promować swój wizerunek jako autentycznego europejskiego kierunku turystycznego. Planowane działania obejmują między innymi kampanie edukacyjne na temat własności intelektualnej, zachęcanie mieszkańców i turystów do kupowania oryginalnych, lokalnych produktów, i podkreślanie, że wyspa jest miejscem walczącym z podróbkami i piractwem.

Autentyczność wypromuje grecką wyspę

Gmina Rodos zobowiązała się też do promowania programu „Authenticities” na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i podczas wydarzeń lokalnych. Celem jest podkreślenie wartości, jakie niesie za sobą bycie prawdziwym – nie tylko jako cecha produktu, ale też jako filar kultury, lokalnej gospodarki i odpowiedzialnej turystyki.

Czytaj więcej

Koniec konfliktu Ryanaira i lotniska w Modlinie. Będzie 25 nowych tras
Reklama
Reklama

Władze wyspy liczą, że udział w programie wzmocni lokalną gospodarkę, wesprze odpowiedzialną przedsiębiorczość i przyczyni się do stworzenia europejskiego rynku opartego na zaufaniu, przejrzystości i szacunku dla konsumentów i twórców.

Nowe unijne oznaczenie może nie tylko podnieść prestiż wyspy w oczach turystów, ale także zwiększyć konkurencyjność lokalnych produktów i usług. To kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i ochrony kulturowego dziedzictwa regionu.

W Grecji inicjatywa „Authenticities” realizowana jest przez Grecki Urząd ds. Własności Przemysłowej (OBI) będący krajowym przedstawicielem EUIPO - pisze portal Greek Travel Pages. Przystąpienie wyspy do programu zostało ogłoszone podczas uroczystości podpisania memorandum o współpracy między gminą Rodos a OBI.

Pod hasłem „Autentyczność jest wieczna” (ang. „Authentic is eternal”), Rodos będzie promować swój wizerunek jako autentycznego europejskiego kierunku turystycznego. Planowane działania obejmują między innymi kampanie edukacyjne na temat własności intelektualnej, zachęcanie mieszkańców i turystów do kupowania oryginalnych, lokalnych produktów, i podkreślanie, że wyspa jest miejscem walczącym z podróbkami i piractwem.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Majorkę czeka najazd turystów, większy niż zwykle. Sprawi to zaćmienie Słońca
Zanim Wyjedziesz
Coraz więcej kar dla turystów. „Europa polem minowym absurdalnych zakazów”
Zanim Wyjedziesz
Wenecja ma kolejny problem z turystami. „Znaleźli sobie tani zamiennik gondoli”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Zanim Wyjedziesz
Kłopoty turystów w Turcji. „Wszyscy żądają gotówki, wysyłają nas do bankomatów”
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama